Offertes winnen
Winning Offertetrajecten: Ontdek de Kracht van de 3V-filosofieOf je nu werkzaam bent in welk vakgebied dan ook, de betrokkenheid bij offertetrajecten wordt steeds groter. Maar hoe zorg je ervoor dat je deze trajecten ook daadwerkelijk wint? Dit boek biedt het antwoord. Met behulp van de innovatieve 3V-filosofie leer je hoe je oplossingen kunt ontwikkelen die beter zijn dan wat de klant initieel vraagt, en die zich onderscheid... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 22,90 en € 22,90
Productinformatie
Winning Offertetrajecten: Ontdek de Kracht van de 3V-filosofie
Of je nu werkzaam bent in welk vakgebied dan ook, de betrokkenheid bij offertetrajecten wordt steeds groter. Maar hoe zorg je ervoor dat je deze trajecten ook daadwerkelijk wint? Dit boek biedt het antwoord. Met behulp van de innovatieve 3V-filosofie leer je hoe je oplossingen kunt ontwikkelen die beter zijn dan wat de klant initieel vraagt, en die zich onderscheiden van de concurrentie. Deze benadering legt vaak de basis voor een langdurige en vruchtbare klant-leveranciersrelatie.
Verleggen, Verbinden, Verkopen: Essentiële Commerciële Vaardigheden
Om succesvolle pitches, presentaties en offertedocumenten te creëren, biedt dit boek praktische tips en vernieuwende inzichten rond drie essentiële commerciële vaardigheden.
Verleggen: Analyseer en Onderscheid
De eerste vaardigheid, Verleggen, draait om het grondig analyseren van de klant, zijn vraag en alternatieven, om zo tot een onderscheidende oplossing te komen. Hierdoor kun je de verwachtingen van de klant overtreffen en jezelf positief onderscheiden van je concurrenten.
Verbinden: Samen naar Succes
Het tweede aspect, Verbinden, richt zich op het betrekken van de klant in dit proces, zodat jouw oplossing zijn oplossing wordt en vice versa. Door samen te werken en te luisteren naar de behoeften en belangen van de klant, creëer je een win-win situatie en versterk je de relatie.
Verkopen: Perfecte Presentaties
Het laatste onderdeel, Verkopen, gaat over het verpakken van jouw oplossing in overtuigende pitches, presentaties en offertedocumenten. Met behulp van effectieve communicatie en presentatietechnieken weet je potentiële klanten te overtuigen en je oplossing optimaal te presenteren.
De 3V-filosofie: Een Proces voor Succes
Deze drie vaardigheden vormen samen een proces dat inzetbaar is in alle acquisitie- en offertetrajecten, ongeacht het vakgebied, de grootte van de opdracht of de inkoopmethodiek van de opdrachtgever. De gerenommeerde adviesorganisaties Berenschot, Deloitte, Ecorys en Verdonck, Klooster & Associates hebben de 3V-filosofie al met succes toegepast. Nu is deze methodiek beschikbaar voor iedereen.
'Een absolute aanrader voor iedereen die actief is in het commerciële domein. Dit boek bevat essentiële kennis die je absoluut moet beheersen. En het is bovendien toegankelijk en makkelijk leesbaar.' - Rob Stout, partner bij Deloitte Risk Services
'Bedrijven falen vaak doordat ze de veranderende klantbehoefte uit het oog verliezen. De 3V-filosofie biedt de oplossing. Deze benadering daagt je uit om bij elke individuele klantvraag op zoek te gaan naar achterliggende belangen en passende oplossingen. Bedrijven die hierin slagen, blijven innovatief en in sync met de tijd.' - Jan Adriaanse, hoogleraar Turnaround Management Universiteit Leiden en oprichter van Turnaround Powerhouse
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 21,1 x 15,1 x 1,7 cm |
Gewicht | 360 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aanraders | |
Aantal pagina's | 160 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Sep-15 |
Algemeen
EAN | 9789082410808 |
---|