Actie!
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Een nieuwe strategie voor een veranderende retailmarktConsumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Dit heeft grote gevolgen voor ondernemers, die hun zaken sluiten en winkelgebieden die in verval raken. Maar er is hoop! In dit boek, het sluitstuk van een trilogie over de veranderende retailmarkt, geeft Cor Molenaar concrete adviezen aan zowel winkeliers als gemeentelijke bestuurders om het tij te... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 27,50 en € 27,50
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Een nieuwe strategie voor een veranderende retailmarkt
Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Dit heeft grote gevolgen voor ondernemers, die hun zaken sluiten en winkelgebieden die in verval raken. Maar er is hoop! In dit boek, het sluitstuk van een trilogie over de veranderende retailmarkt, geeft Cor Molenaar concrete adviezen aan zowel winkeliers als gemeentelijke bestuurders om het tij te keren.
Wake up call: verandering is nodig
Molenaar beschrijft de recente strategie van De Bijenkorf als een harde wake-up call. Het consumentengedrag verandert door het internet en dit heeft niet alleen bedreigingen voor stenen winkels, maar ook voor webwinkels. Daarnaast benadrukt hij de rol van logistieke processen in dit geheel. Wat betekent dit allemaal en hoe kunnen winkeliers en gemeentes hierop inspelen?
Adviezen voor succes
Dit boek biedt niet alleen kansen en mogelijkheden, maar ook concrete adviezen voor winkeliers, gemeentelijke bestuurders en andere betrokkenen. Molenaar laat echter ook zien hoe gemeentes soms klungelen en het belang van binnensteden en centra onderschatten. Hij benadrukt dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand wil wonen. Het is dus van essentieel belang om de winkels te helpen en een leefbare omgeving te creëren.
Leren van de praktijk
Actie! onthult zwakke plekken in de retailmarkt en geeft gerichte adviezen per hoofdstuk. Het boek is concreet en to the point, zonder blad voor de mond. Molenaar noemt specifieke voorbeelden, zoals het fiasco van Arnhem en de succesverhalen van Veghel en Venlo. Door te leren van deze praktijkvoorbeelden, kunnen winkeliers en gemeentes de juiste acties ondernemen om de retailmarkt nieuw leven in te blazen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23 x 15 x 1,4 cm |
Gewicht | 242 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aanraders | |
Aantal pagina's | 144 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-16 |
Algemeen
EAN | 9789024407798 |
---|