r met lean in de zorg - Groen
- Studieboek
Lean denken en doen in de zorg: Een Praktijkgerichte Gids Vol SuccessenVier jaar na het verschijnen van ons eerste boek over Lean in de zorg, is het nu tijd om de balans op te maken. We hebben gezien dat veel zorginstellingen inmiddels aan de slag zijn gegaan met Lean en positieve resultaten hebben behaald. Wat opvalt is dat er steeds meer aandacht wordt besteed aan de 'waarde' en dat Lean wordt verbonden met andere belangri... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 36,50 en € 36,50
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
Lean denken en doen in de zorg: Een Praktijkgerichte Gids Vol Successen
Vier jaar na het verschijnen van ons eerste boek over Lean in de zorg, is het nu tijd om de balans op te maken. We hebben gezien dat veel zorginstellingen inmiddels aan de slag zijn gegaan met Lean en positieve resultaten hebben behaald. Wat opvalt is dat er steeds meer aandacht wordt besteed aan de 'waarde' en dat Lean wordt verbonden met andere belangrijke thema's, zoals het ontwerp van gebouwen en ICT. Deze ontwikkelingen bieden uiteraard ruimte voor verdere verbetering.
Ervaringen en Lessen van Lean in de Praktijk
In dit derde en laatste boek van de serie delen we acht inspirerende verhalen uit de praktijk van zorginstellingen. Hierin wordt duidelijk wat Lean heeft betekend en hoe het zorginstellingen verder kan helpen. Zowel patiënten als organisatieadviseurs erkennen dat er verbeterpunten zijn in het zorgproces en dat Lean kan bijdragen aan een betere patiëntervaring. Dit boek biedt handvatten om de patiënt echt centraal te stellen in het Lean-denken. Het helpt om persoonlijke behoeften onder woorden te brengen en stimuleert zorginstellingen om patiëntgerichter te werken.
Bouw Meer Toegevoegde Waarde voor Uw Patiënten met Lean
Rob Dillmann, voorzitter Raad van Bestuur bij Isala, benadrukt het belang van continu verbeteren met behulp van Lean-instrumenten. Wie streeft naar meer toegevoegde waarde voor patiënten kan niet om Lean heen. Dit boek biedt een integrale aanpak om Lean te implementeren in uw organisatie. Daarnaast vragen we ook aandacht voor de waarden van uw organisatie en de toegevoegde waarde voor de patiënt. Door dit diepere perspectief aan Lean te geven, worden lezers geïnspireerd om verder na te denken over hun eigen aanpak en de impact op de patiëntervaring.
Breng Lean-denken naar een Hoger Niveau in de Zorgsector
Marius Buiting, directeur van de Nederlandse Vereniging van Toezichthouders in Zorg en Welzijn, wijst op de diepere betekenis van Lean die door dit boek naar voren komt. Het roept op tot reflectie over de waarden van de organisatie en de impact op de patiënt of cliënt. Dit boek is niet alleen een praktijkgerichte gids, maar ook een bron van inspiratie om Lean naar een hoger niveau te tillen in de zorgsector. Het stimuleert zorgprofessionals en leiders om na te denken over hun eigen rol en bij te dragen aan een betere zorgervaring voor patiënten.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 1,3 cm |
Gewicht | 394 g |
Overig
Aantal pagina's | 204 pagina's |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-14 |
Algemeen
Kleur | Groen |
---|---|
EAN | 9789462365148 |