Kwalitatief onderzoek in organisaties
Kwalitatief Onderzoek in Organisaties: Een Praktische GidsIn dit boek ontdek je een uitgebreide beschrijving van de verschillende fasen van kwalitatief onderzoek binnen organisaties. Of je nu werkzaam bent bij een onderzoeksbureau, een studie of promotietraject volgt, dit boek biedt de nodige handvatten om succesvol door het onderzoeksproces te navigeren.Een Stapsgewijze BenaderingJe begint vaak met een globaal idee ove... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 38,53 en € 38,53
Productinformatie
Kwalitatief Onderzoek in Organisaties: Een Praktische Gids
In dit boek ontdek je een uitgebreide beschrijving van de verschillende fasen van kwalitatief onderzoek binnen organisaties. Of je nu werkzaam bent bij een onderzoeksbureau, een studie of promotietraject volgt, dit boek biedt de nodige handvatten om succesvol door het onderzoeksproces te navigeren.
Een Stapsgewijze Benadering
Je begint vaak met een globaal idee over het onderwerp, dat tijdens het onderzoek steeds concreter wordt gemaakt. Dit boek helpt je bij de cruciale vraag: waar begin je? Het voorziet je van essentiële hulpmiddelen en wegwijzers, en wijst je op mogelijke valkuilen. Bovendien krijg je inzicht in de vereisten om jouw onderzoek met succes af te ronden.
Praktische Ondersteuning en Inspiratie
Kwalitatief onderzoek in organisaties biedt niet alleen methodologische achtergronden, maar ook talloze praktijkvoorbeelden om de concepten tot leven te brengen. De uitvoering wordt ondersteund door middel van oefeningen en handige checklists, zodat je direct aan de slag kunt gaan met jouw eigen onderzoeksproject.
Nieuwe toevoegingen in deze editie
Deze nieuwe druk bevat een nieuw hoofdstuk over het verkrijgen van toegang tot organisaties, wat van onschatbare waarde is voor onderzoekers in dit specifieke domein. Daarnaast zijn er oefeningen toegevoegd die gericht zijn op het ontwikkelen van onderzoeksvaardigheden en zijn er gedetailleerde instructies voor het ontwerpen en uitvoeren van jouw onderzoek. Bovendien is er een verdieping aangebracht in de bespreking van relevante literatuur.
Over de Auteur
Dr. Inge Bleijenbergh, universitair docent onderzoeksmethoden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, heeft jarenlange ervaring met zowel kwalitatief onderzoek binnen organisaties in Nederland en het buitenland als het doceren van kwalitatieve onderzoeksmethoden aan promovendi en studenten in diverse disciplines, waaronder bestuurskunde, bedrijfskunde, rechten en bedrijfseconomie.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 0,9 cm |
Gewicht | 257 g |
Gewicht | 268 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 127 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Druk | 2 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | |
Studieboek | |
Taal | Nederlands |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | maart 2015 |
Algemeen
EAN | 9789462364639 |
---|