Echte winst
Maak een impact met Échte WinstÉchte winst is het boek dat jou de handvatten geeft om resultaat te bereiken met jouw maatschappelijk initiatief of onderneming. Geschreven door Petra Hoogerwerf, biedt dit boek op sprankelende wijze prikkelende voorbeelden uit de praktijk en bruikbare inzichten om succesvol te worden. Niet voor niets was het boek finalist voor Managementboek van het Jaar 2018.Van winst naar betrokkenheidElke... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 24,95 en € 24,95
Productinformatie
Maak een impact met Échte Winst
Échte winst is het boek dat jou de handvatten geeft om resultaat te bereiken met jouw maatschappelijk initiatief of onderneming. Geschreven door Petra Hoogerwerf, biedt dit boek op sprankelende wijze prikkelende voorbeelden uit de praktijk en bruikbare inzichten om succesvol te worden. Niet voor niets was het boek finalist voor Managementboek van het Jaar 2018.
Van winst naar betrokkenheid
Elke organisatie streeft naar tevreden klanten, een goed imago en gemotiveerde medewerkers. Het Échte winst denken is het antwoord op de groeiende vraag naar maatschappelijke betrokkenheid van klanten, investeerders en medewerkers. Hoogerwerf benadrukt dat enkel gericht zijn op winst allang achterhaald is. Het is tijd voor ondernemen met impact, waarbij het realiseren van echte winst centraal staat. Dit betekent het behalen van klinkende resultaten die niet alleen het leven van medewerkers, klanten en leveranciers verbeteren, maar ook van de gehele samenleving.
De Échte winst-methode in zeven stappen
In Échte winst onthult Hoogerwerf de Échte winst-methode, een geïntegreerde aanpak om duurzaam impact te realiseren. De focus ligt hierbij op "the purpose", oftewel het waarom van jouw organisatie. Deze benadering biedt nieuwe inzichten voor leiderschap, strategie, marketing en samenwerking. Hoogerwerf voorziet de lezer van handige checklists en vragen die aanzetten tot nadenken.
Inspiratie uit de praktijk
Om de lezer te inspireren, bevat Échte winst meer dan 75 praktische voorbeelden. Van gerenommeerde bedrijven zoals DSM en toonaangevende organisaties zoals de Access to Medicine Foundation, tot opmerkelijke initiatieven zoals Taxi Electric en Plastic Whale. Daarnaast heeft Hoogerwerf ruim honderd brancheorganisaties, ondernemers, wetenschappers en organisaties geïnterviewd om te ontdekken welke verschillende manieren er zijn van 'goed doen'. Het boek laat zien dat maatschappelijke waarde naast aandeelhouderswaarde in Nederland langzaam maar zeker de norm wordt, of je nu een multinational, social enterprise, buurtinitiatief of coöperatie bent.
De kracht van innovatie
Hoogerwerf benadrukt in Échte winst dat we allemaal gebruik moeten maken van de innovatiekracht van het bedrijfsleven om maatschappelijke problemen aan te pakken. Als we in staat zijn om een man op de maan te krijgen, hiv-remmers te ontwikkelen en landen uit armoede te helpen, dan moeten we niet bij de pakken neerzitten. Met dit in gedachten motiveert het boek jou om aan de slag te gaan en samen met jouw organisatie échte winst te behalen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 1,9 cm |
Gewicht | 542 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 256 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | juni 2017 |
Algemeen
EAN | 9789088507502 |
---|