Boom Uitgevers Citymarketing voorbij de hype
- Studieboek
- Illustraties
Citymarketing voorbij de hype: Blik op de ontwikkelingen van citymarketingBij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Bestuurders van Den Helder tot Groningen zijn vol enthousiasme bezig met het promoten van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes proberen gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Wat begon als e... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 42,00 en € 42,00
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Citymarketing voorbij de hype: Blik op de ontwikkelingen van citymarketing
Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Bestuurders van Den Helder tot Groningen zijn vol enthousiasme bezig met het promoten van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes proberen gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Wat begon als een hype is nu niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is uitgegroeid tot een volwaardig vakgebied, met eigen netwerken, congressen en discussiefora.
Ontdek de opgave en betrokkenen binnen citymarketing
Maar wat is nu precies de opgave van citymarketing en wie zijn er allemaal bij betrokken? Welke instrumenten staan er ter beschikking van de citymarketeer en hoe kunnen deze het beste worden ingezet? Daarnaast is het bepalen van de identiteit van de stad van cruciaal belang. Wat is de rol van de gebouwde omgeving daarbij? Deze en andere vragen worden uitgebreid behandeld in het boek "Citymarketing voorbij de hype". Dit boek biedt een verzameling van visies van zeventien experts uit zowel de wetenschap als de advieswereld. Hun korte, maar krachtige analyses bieden interessante inzichten, methoden en lessen voor de beleidspraktijk.
Praktijkvoorbeelden en de stand van zaken in de citymarketing
Dit boek gaat verder dan theoretische analyses. Het biedt talloze praktijkvoorbeelden van succesvolle citymarketinginitiatieven. Hierdoor kunnen citymarketeers waardevolle lessen leren uit het veld. Daarnaast geeft het boek een gedegen overzicht van de huidige stand van zaken in de wereld van citymarketing. Voor iedereen die werkzaam is in dit vakgebied of zich hierin wil verdiepen, is "Citymarketing voorbij de hype" verplichte kost. Het boek biedt een uitgebreid en actueel overzicht van de ontwikkelingen en helpt professionals in het vak bij het optimaliseren van hun strategieën en resultaten.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 0,8 cm |
Gewicht | 234 g |
Overig
Aantal pagina's | 130 pagina's |
Bindwijze | Paperback |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Taal | Nederlands |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | mei 2011 |
Algemeen
EAN | 9789059316775 |
---|---|
Merk | Boom Uitgevers |