Academic Service Management van professionele organisaties
- Studieboek
- Illustraties
Zakelijk dienstverlenende organisaties: uniek en uitdagendZakelijk dienstverlenende organisaties onderscheiden zich op twee belangrijke gebieden van andere ondernemingen. In de eerste plaats leveren zij dienstverlenende producten, waardoor algemene managementprincipes minder snel kunnen worden toegepast. Professionele dienstverlening vraagt om maatwerk, waarbij persoonlijk contact met de cliënt een centrale rol speelt. Dit br... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 62,95 en € 62,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Zakelijk dienstverlenende organisaties: uniek en uitdagend
Zakelijk dienstverlenende organisaties onderscheiden zich op twee belangrijke gebieden van andere ondernemingen. In de eerste plaats leveren zij dienstverlenende producten, waardoor algemene managementprincipes minder snel kunnen worden toegepast. Professionele dienstverlening vraagt om maatwerk, waarbij persoonlijk contact met de cliënt een centrale rol speelt. Dit brengt ons bij het tweede verschil: in dit type organisatie zijn de individuele capaciteiten van medewerkers van cruciaal belang. Topperformers worden geacht om speciale vaardigheden te bezitten.
Concurrentie op twee markten
Als gevolg hiervan worden zakelijk dienstverlenende organisaties geconfronteerd met concurrentie op twee markten. Enerzijds moeten ze de diensten afzetten op de 'outputmarkt', terwijl ze anderzijds moeten concurreren op de 'inputmarkt' om de juiste professionals aan te trekken. Dit creëert een dynamisch en uitdagend speelveld waarin continue verbetering en innovatie essentieel zijn.
Praktische inzichten voor succes
David H. Maister, voormalig hoogleraar aan de Harvard Business School en consultant van professionele organisaties wereldwijd, presenteert in zijn boek waardevolle inzichten op basis van meer dan tien jaar onderzoek. Hij behandelt diverse specifieke onderwerpen, variërend van marketing en productontwikkeling tot winstverhoging en effectief leiderschap. Daarnaast belicht hij problemen waar zakelijk dienstverlenende organisaties mee te maken kunnen krijgen en biedt hij praktische adviezen voor de oplossing ervan.
Eén gemeenschappelijke missie
Hoewel de auteur complexe onderwerpen aansnijdt, brengt hij ze terug tot één gemeenschappelijke missie: klantgerichtheid, carrièreperspectieven voor medewerkers en winst voor aandeelhouders. Door deze missie als leidraad te nemen, helpt Maister zakelijk dienstverlenende organisaties om succesvol te zijn in een dynamische en competitieve markt.
Eerder verscheen van zijn hand het boek 'Een echte professional', waarin Maister ook al zijn diepgaande inzichten deelde.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 21,5 x 13,5 x 3,6 cm |
Gewicht | 561 g |
Overig
Aantal pagina's | 416 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Originele Titel | Managing the Professional Firm |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | januari 1999 |
Vertaald door |
Algemeen
EAN | 9789052616247 |
---|---|
Merk | Academic Service |