Boom Uitgevers Het einde van concurrentie?
- Studieboek
Ontdek de Toekomst van Concurrentie en KlantbindingHet koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert in rap tempo door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Niet alleen marktomstandigheden veranderen hierdoor, maar ook de concurrentie. Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders zoals Bol.com, Amazon.com of Zalando.com?De focus van de concurrentiestrijd verschuift steeds meer van producte... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 38,95 en € 38,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
Ontdek de Toekomst van Concurrentie en Klantbinding
Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert in rap tempo door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Niet alleen marktomstandigheden veranderen hierdoor, maar ook de concurrentie. Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders zoals Bol.com, Amazon.com of Zalando.com?
De focus van de concurrentiestrijd verschuift steeds meer van producten en prijzen naar klantbinding. Daarnaast zien we dat multisided platformen, zoals Uber, Booking.com, Thuisbezorg.nl en AirBnB, steeds populairder worden. Maar waar ligt jouw rol hierin? Moet je meedoen? En hoe kun je je onderscheiden?
Antwoorden op Belangrijke Vragen
In dit boek worden relevante vragen behandeld, zoals: Moet je direct verkopen of juist via winkels en distributeurs? Wat is de toekomst van de groothandel en importeurs nu de supply chain dreigt te imploderen? Deze praktische, toegankelijke en actiegerichte gids biedt talloze voorbeelden, variërend van Bol.com tot Bidfood en Amazon.com, om deze vragen te beantwoorden.
Een Brug Tussen Oude en Nieuwe Businessmodellen
Dit boek slaat een brug tussen de fysieke wereld en het internet, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, en tussen marketing en automatisering. Het analyseert oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken en vervangt ze door nieuwe inzichten.
Voor Een Toekomstbestendige Organisatie
De inzichten die in dit boek worden geboden zijn waardevol voor managers, directeuren, IT-professionals, marketeers en financiële experts. Ze kunnen deze inzichten gebruiken bij het vormgeven van strategieën en het toekomstbestendig maken van hun organisaties. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en communities, wordt het concurrentiewapen van de toekomst. Verkoopstrategieën veranderen in koopmotieven.
De auteur, Cor Molenaar, is een gerenommeerd hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit. Hij is tevens directeur van eXQo consultancy, een strategisch adviesbureau in Oosterbeek, en voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg. Met zijn uitgebreide ervaring en kennis heeft hij al meerdere succesvolle boeken op zijn naam staan, waaronder "Het einde van de massamarketing" (1993),"eStrategie" (2000),"De impact van de ik-cultuur" (2003),"Het einde van winkels" (2011) en "De kracht van platformstrategie" (2017).
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,7 x 16,8 x 1,8 cm |
Gewicht | 533 g |
Overig
Aantal pagina's | 192 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Hardcover |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | juni 2019 |
Algemeen
EAN | 9789024427284 |
---|---|
Merk | Boom Uitgevers |