Bedrijfscommunicatie voor de manager
- Studieboek
- Illustraties
Bedrijfscommunicatie voor de manager: een strategische benaderingBedrijfscommunicatie voor de manager is een essentieel boek voor managers en bedrijfskundigen die verantwoordelijk zijn voor de communicatie binnen hun organisatie. Maar ook voor managers van communicatie zelf biedt dit boek waardevolle inzichten en kennis op strategisch niveau. De auteurs belichten uitvoerig hoe communicatie kan bijdragen aan het functioneren v... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 69,95 en € 69,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Bedrijfscommunicatie voor de manager: een strategische benadering
Bedrijfscommunicatie voor de manager is een essentieel boek voor managers en bedrijfskundigen die verantwoordelijk zijn voor de communicatie binnen hun organisatie. Maar ook voor managers van communicatie zelf biedt dit boek waardevolle inzichten en kennis op strategisch niveau. De auteurs belichten uitvoerig hoe communicatie kan bijdragen aan het functioneren van een organisatie en plaatsen de ontwikkelingen binnen het vakgebied in een strategisch perspectief.
Een actueel en compleet overzicht
Dit boek gaat verder dan een basisbegrip van communicatie. Het verbindt de bestaande body of knowledge op het gebied van communicatie met de actuele ontwikkelingen binnen het vakgebied. Zo worden onderwerpen als Merkenmanagement en Contentmanagement toegevoegd, die samen met de hoofdstukken over Reputatiemanagement, Relatiemanagement en Issuemanagement een belangrijk fundament vormen voor een strategische benadering van communicatie in moderne organisaties. Deze thema's verdienen veel aandacht, omdat brede kennis hierover essentieel is voor een effectieve communicatiestrategie.
Een praktisch en veelzijdig boek
Bedrijfscommunicatie voor de manager bestaat uit vier delen. In het eerste deel worden de fundamenten van communicatie beschreven, waarbij de lezer leert hoe communicatie te herkennen en te hanteren is. Het tweede deel behandelt strategisch communicatiemanagement en biedt vijf verschillende managementbenaderingen waarmee de communicatiefunctie binnen een organisatie vormgegeven kan worden. Het derde deel richt zich op de communicatie met verschillende stakeholders, zoals het eigen personeel, de klanten, de pers en invloedrijke personen binnen de industrie. Tot slot staan in het vierde deel de beroepsmatige activiteiten van een communicatieprofessional centraal.
Examenstof en praktijkvoorbeelden
Met deze editie hebben managers en bedrijfskundigen het complete boek over bedrijfscommunicatie en communicatiemanagement in handen. Alle facetten van communicatie komen uitgebreid aan bod. Daarnaast worden de theoretische concepten tot leven gebracht door middel van praktijkcases. Vragen en opdrachten stellen de lezer in staat om hun begrip van de stof te toetsen en verder te ontwikkelen. Dit maakt Bedrijfscommunicatie voor de manager niet alleen een waardevol studieboek bij opleidingen in (bedrijfs)communicatie en communicatiemanagement, maar ook een praktisch naslagwerk voor professionals in het veld.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 26,5 x 19,8 x 2,3 cm |
Gewicht | 946 g |
Overig
Aantal pagina's | 445 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 3 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-17 |
Algemeen
EAN | 9789491743900 |
---|