Eburon Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichten
- Studieboek
- Illustraties
Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichtenLezen is een belangrijke vaardigheid die het plezier in leren en de taalontwikkeling van kinderen bevordert. In het kader van een evaluatie van het programma de Bibliotheek op school in het basisonderwijs en vmbo zijn er vier studies uitgevoerd om te onderzoeken hoe lezen gestimuleerd kan worden. Deze publicatie, opgesteld in opdracht van Stichting Lezen via het p... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 18,99 en € 18,99
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichten
Lezen is een belangrijke vaardigheid die het plezier in leren en de taalontwikkeling van kinderen bevordert. In het kader van een evaluatie van het programma de Bibliotheek op school in het basisonderwijs en vmbo zijn er vier studies uitgevoerd om te onderzoeken hoe lezen gestimuleerd kan worden. Deze publicatie, opgesteld in opdracht van Stichting Lezen via het programma Kunst van Lezen, biedt waardevolle inzichten en bevindingen.
Evaluatie van de Bibliotheek op school
De eerste twee studies in deze publicatie belichten de ingrediënten van de Bibliotheek op school voor het basisonderwijs en het vmbo. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van deelname aan het programma op leesbevordering in de klas, de activiteiten die docenten en leerlingen ondernemen en de rol van vrij lezen hierbij. Daarnaast worden de effecten van deze activiteiten op de leesmotivatie en leesvaardigheid onderzocht.
Begeleiding bij het kiezen van boeken
In de derde studie is de persoonlijke begeleiding van bibliotheekmedewerkers bij het kiezen van een boek onderzocht. Elke twee weken gaven zij leerlingen advies en bespraken ze boeken om een passend leesadvies te geven. Het doel was om te kijken hoe deze begeleiding de leesmotivatie beïnvloedt en welke effecten het heeft op het leesplezier en de leesvaardigheid.
Gewoonte om te lezen stimuleren met appberichten
De vierde studie richtte zich op het stimuleren van de gewoonte om te lezen door het sturen van appberichten naar vmbo-leerlingen en ouders van basisschoolleerlingen. De vraag was of deze nudges effectief zijn en of het de motivatie om te lezen vergroot en het leesbegrip van leerlingen verbetert.
Deze publicatie "Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichten" biedt interessante inzichten en praktische conclusies voor het bevorderen van lezen in het onderwijs. Het is een waardevolle bron voor leerkrachten, bibliothecarissen, ouders en iedereen die betrokken is bij het creëren van een omgeving waarin lezen gestimuleerd wordt.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 22,5 x 15,8 x 0,8 cm |
Gewicht | 198 g |
Functies
Select-bezorgopties | , , , , |
Overig
Aantal pagina's | 112 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | januari 2020 |
Algemeen
EAN | 9789463012775 |
---|---|
Merk | Eburon |