Gorcum b.v., Koninklijke Van Interne communicatie voor de professional
- Studieboek
Interne communicatie voor de professionalVeranderingen in de samenleving, in organisaties én bij medewerkers, laten overtuigend zien dat eenrichtingsverkeer in de communicatie niet langer voldoende is. Dialoog is de realiteit van vandaag en morgen. Ook in organisaties wordt heel wat gecommuniceerd. Niet iedereen is daarin even succesvol.Interne communicatiespecialisten kunnen met name managers helpen om effectiever te commun... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 45,00 en € 45,00
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
Interne communicatie voor de professional
Veranderingen in de samenleving, in organisaties én bij medewerkers, laten overtuigend zien dat eenrichtingsverkeer in de communicatie niet langer voldoende is. Dialoog is de realiteit van vandaag en morgen. Ook in organisaties wordt heel wat gecommuniceerd. Niet iedereen is daarin even succesvol.
Interne communicatiespecialisten kunnen met name managers helpen om effectiever te communiceren. Met als resultaat een 'communicatievere organisatie'. Maar vaak concentreren de interne communicatiespecialisten zich slechts op het informeren van medewerkers: als His Master's Voice verwoorden ze de boodschap van de top. Terwijl ze diep in hun hart weten dat dat niet de kern is van interne communicatie.
In deze volledig herziene editie van 'Interne communicatie voor de professional' laat Erik Reijnders zien dat het ook anders kan. Daartoe introduceert hij een andere kijk op communicatie. Vanuit de interactie-visie kunnen (senior) communicatieprofessionals groeien van werken met middelen naar werken met mensen, van 'his master's voice' naar 'his master's coach'. Gezamenlijke betekenisgeving in dialoog en interactie staat hierbij centraal.
Basisvisies op interne communicatie
Het boek is opgebouwd uit twee delen. In deel I staat de professie centraal. Het beschrijft twee basisvisies op interne communicatie: de actie-visie en de interactie-visie. Hierbij wordt dieper ingegaan op het omgaan met het kernvraagstuk: hoe beter 'in positie te komen' bij het management. Het biedt interne communicatiespecialisten nieuwe inzichten en strategieën om managers te helpen effectiever te communiceren.
Praktische vertaling van de interactie-visie
Deel II van het boek is een zeer praktische vertaling van de interactie-visie. Drie hoofdstukken geven antwoord op belangrijke vragen: hoe help je managers zodat zij zélf effectiever kunnen communiceren, hoe stimuleer je de dialoog in groepen en hoe kun je veranderingen interactiever maken?
Daarnaast bevat het boek talloze voorbeelden, werkvormen, gespreksprotocollen en checklists die communicatiespecialisten kunnen gebruiken in hun dagelijkse werkzaamheden. Dit maakt 'Interne communicatie voor de professional' een uitermate praktisch handboek, gefundeerd op het sociaal constructivisme.
Doelgroep
Dit boek is vooral bestemd voor (interne) communicatiespecialisten die hun expertise willen vergroten. Daarnaast is het ook geschikt voor cursisten in communicatieberoepsopleidingen en afstuderenden in HBO-/WO-Communicatie die meer willen leren over interne communicatie en de rol van communicatieprofessionals in organisaties.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 2 cm |
Gewicht | 613 g |
Overig
Aantal pagina's | 316 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Sep-19 |
Algemeen
EAN | 9789023257103 |
---|---|
Merk | Gorcum b.v., Koninklijke Van |