Het groot strategieboek
- Studieboek
Maak slimme strategische keuzes met Het Groot StrategieboekOrganisaties streven ernaar om interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger te zijn. En het maken van slimme strategische keuzes is hiervoor essentieel. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe zorg je ervoor dat je strategieproces goed is ingericht? Het antwoord ligt in Het Groot Strategieboek.Dit boek is jouw gids na... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 38,95 en € 38,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
Maak slimme strategische keuzes met Het Groot Strategieboek
Organisaties streven ernaar om interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger te zijn. En het maken van slimme strategische keuzes is hiervoor essentieel. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe zorg je ervoor dat je strategieproces goed is ingericht? Het antwoord ligt in Het Groot Strategieboek.
Dit boek is jouw gids naar een succesvol strategieproces. Het bevat modellen en voorbeelden die je helpen om je strategie inhoudelijk vorm te geven en te verrijken. Gebaseerd op trends, inzichten en praktijkervaringen van de afgelopen tien jaar, biedt Het Groot Strategieboek een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces.
Inhoud van Het Groot Strategieboek
Het Groot Strategieboek bestaat uit vier delen:
Deel 1 - Strategie en onderscheidend vermogen
Dit deel benadrukt het belang van een goed strategieproces voor het behalen van resultaat. Daarnaast introduceert het De Berenschot Strategische Dialoog® als model.
Deel 2 - Fasen in het strategieproces
In dit deel worden de verschillende fasen van het strategieproces gedetailleerd beschreven. Per fase leer je hoe het proces plaatsvindt, inclusief karakteristieken, relevante issues en mogelijke risico's. Een casebeschrijving volgt het gehele model. Daarnaast worden strategieën in verschillende contexten besproken, zoals fusie en reorganisatie.
Deel 3 - Modellen voor analyses en inzichten
In dit deel vind je een selectie van modellen die je kunt gebruiken om analyses uit te voeren, inzichten te verwerven, conclusies te trekken en tot actie over te gaan. Deze modellen dienen als kapstok voor elke fase in het strategieproces.
Deel 4 - Werkvormen voor strategische dialoog
Dit deel beschrijft verschillende werkvormen die je kunt hanteren en die gekoppeld zijn aan de karakteristieken van De Berenschot Strategische Dialoog. Deze werkvormen helpen je bij het voeren van een effectieve strategische dialoog binnen jouw organisatie.
Het Groot Strategieboek is gebaseerd op de twintigjarige ervaring van De Berenschot Strategische Dialoog, waarbij strategie lerend wordt geformuleerd met betrokken belanghebbenden. Dit boek is een volledig herziene versie van Het strategieboek I en vertaalt bestaande theorie en praktijkervaring naar praktische handvatten. Niet wetenschappelijk, maar wel bruikbaar in de praktijk. Het succes van Het strategieboek I heeft al meer dan 20.000 exemplaren verkocht.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 1,5 cm |
Gewicht | 512 g |
Overig
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Sep-14 |
Algemeen
EAN | 9789462201224 |
---|