Groot innovatiemodellenboek
Innovatie als verlengstuk van ondernemerschapIn een dynamische markt waarin verandering de enige constante is, is innovatie essentieel op alle fronten. Of het nu gaat om producten en diensten, organisatie en processen, talentontwikkeling van medewerkers, samenwerking in de keten of nieuw leiderschap en co-creatie, overal is vernieuwing noodzakelijk. In het Groot Innovatie Modellenboek hebben we gekozen voor een brede definiti... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 34,99 en € 34,99
Productinformatie
Innovatie als verlengstuk van ondernemerschap
In een dynamische markt waarin verandering de enige constante is, is innovatie essentieel op alle fronten. Of het nu gaat om producten en diensten, organisatie en processen, talentontwikkeling van medewerkers, samenwerking in de keten of nieuw leiderschap en co-creatie, overal is vernieuwing noodzakelijk. In het Groot Innovatie Modellenboek hebben we gekozen voor een brede definitie van innovatie en zien we het als een verlengstuk van ondernemerschap. De innovatiemodellen in dit boek bieden praktische handvatten om in te spelen op de nieuwe vragen en behoeften van consumenten, bedrijven en burgers.
Niet alleen productinnovatie, maar ook dienstontwikkeling
Nederland transformeert steeds meer naar een diensteneconomie. Daarom besteden we in dit boek niet alleen aandacht aan productinnovatie, maar ook aan het ontwikkelen van nieuwe diensten en dienstverlening. We realiseren ons dat het onderscheid tussen producten en diensten vervaagt en dat zij elkaar versterken. Leveranciers van diensten en producten kunnen veel van elkaar leren. Daarom behandelen we in dit boek zes categorieën met modellen en instrumenten die relevant zijn voor zowel product- als dienstinnovatie.
Van strategie tot organisatiecultuur
Het Groot Innovatie Modellenboek biedt een breed scala aan modellen en instrumenten verdeeld over zes categorieën:
- Strategie & innovatie: modellen om het innovatieproces binnen jouw bedrijf te richten en te organiseren
- Kansen & klanten: modellen die helpen bij het genereren van visie en ideeën in samenwerking met klanten
- Keuzes & investeringen: modellen om ideeën uit te werken en besluiten te nemen over investeringen
- Samenwerking & partners: modellen die inzicht geven in wanneer samenwerking nodig is en hoe partnerships te ontwikkelen
- Projecten & resultaten: modellen die laten zien hoe innovatieprojecten te leiden en succesvol nieuwe producten en diensten in de markt te zetten
- Cultuur & organisatie: modellen waarmee het innovatievermogen van een organisatie in kaart kan worden gebracht, versterkt en duurzaam kan worden verankerd
Geschikt voor ondernemende professionals in verschillende sectoren
Het Groot Innovatie Modellenboek is specifiek gericht op ondernemende professionals in het bedrijfsleven, de overheid en sectoren zoals zorg en onderwijs. Of je nu een ondernemer, businessdeveloper, innovatiemanager, adviseur of businessunitmanager bent, je draagt verantwoordelijkheid voor het vernieuwen van jouw organisatie, producten of diensten. We begrijpen dat innovatie mensenwerk is en dat het vraagt om samenwerking en een goed doordacht proces. De modellen in dit boek dienen als waardevol gereedschap en inspiratiebron om jou hierbij van dienst te zijn.
Inclusief nieuwe modellen en uitgebreide editie
Deze tweede uitgebreide editie van het Groot Innovatie Modellenboek bevat vier nieuwe modellen, waaronder het veelgeprezen Voort-model van Gijs van Wulfen, winnaar van het Managementboek van het jaar 2017 met zijn werk "Het innovatiedoolhof". Bovendien presenteren we de modellen nu in een gebruiksvriendelijke paperback editie, waardoor dit boek nog toegankelijker wordt voor professionals binnen bedrijfsleven, overheid en sectoren als zorg en onderwijs.
Trefwoorden: innovatie, ondernemerschap, bedrijfsleven, markt, consumenten, bedrijven, diensten, hulpverlening, klanten, Frank Kwakman, Ruud Smeulders, Gijs van Wulfen
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,1 x 17 x 2,4 cm |
Gewicht | 737 g |
Overig
Aanraders | |
Aantal pagina's | 320 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 2 |
Illustraties | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | oktober 2017 |
Algemeen
EAN | 9789089653864 |
---|