Tijd om te schakelen
Het vinden van betekenis in werkSteeds meer bedrijven vallen om, terwijl er tegelijkertijd nieuwe bedrijven opstaan. Maar wat hebben die nieuwe bedrijven gemeen? Max Wohlgemuth Kitslaar, die jarenlang een sleutelrol speelde bij een succesvol technologiebedrijf, voelde een leegte in zijn werk en besloot te onderzoeken hoe andere succesvolle bedrijven erin slaagden om het sociale element te integreren in hun businessmodel. Met ... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 32,99 en € 32,99
Productinformatie
Het vinden van betekenis in werk
Steeds meer bedrijven vallen om, terwijl er tegelijkertijd nieuwe bedrijven opstaan. Maar wat hebben die nieuwe bedrijven gemeen? Max Wohlgemuth Kitslaar, die jarenlang een sleutelrol speelde bij een succesvol technologiebedrijf, voelde een leegte in zijn werk en besloot te onderzoeken hoe andere succesvolle bedrijven erin slaagden om het sociale element te integreren in hun businessmodel. Met een langgekoesterde droom in gedachten stapte hij op zijn oldtimer en reed hij in zes maanden van Chili naar New York, waarbij hij maar liefst tweeëndertig bedrijven in zes verschillende landen bezocht. Hij ontmoette inspirerende ondernemers die de morele verantwoordelijkheid nemen om de wereld beter te maken.
Maatschappelijke missie en winstgevende businessmodellen
Tijdens zijn reis ontdekte Max bijzondere voorbeelden van bedrijven die erin slagen om winstgevendheid te combineren met een maatschappelijke missie. Zo bezocht hij bijvoorbeeld een softwarebedrijf in Peru dat meisjes uit de sloppenwijken van Lima opleidt tot webdevelopers. Hij leerde ook over een Colombiaanse multinational die kleinschalige biologische landbouw mogelijk maakt, en ontmoette de grootste koffiecoöperatie van Noord-Amerika die eerlijke prijzen biedt aan boeren.
Een betekenisvol leven boosten
Max is ervan overtuigd dat er nog veel meer mensen zijn met een goed idee om de wereld te verbeteren. In zijn boek 'Tijd om te schakelen' laat hij zien hoe je een betekenisvol leven kunt stimuleren, hoe je de stap kunt zetten van risico nemen naar resultaat behalen, en hoe je winstgevende social businessmodellen kunt toepassen. De verhalen van Max in dit boek zijn een ware remedie tegen geestelijke armoede, zoals ook bevestigd wordt door Prof. Mr. Th. C. van Boven, emeritus hoogleraar internationaal recht aan de Universiteit Maastricht en voormalig directeur Mensenrechten bij de Verenigde Naties.
Over Max Wohlgemuth Kitslaar
Max Wohlgemuth Kitslaar, geboren in 1983, studeerde strafrecht en Latijns-Amerika Studies in Amsterdam. Hij heeft niet alleen een biologische cava-business opgericht, maar ook verschillende juridische start-ups. Daarnaast zet hij zich in voor de jaarlijkse mediacampagne voor Sinterklaascadeaus aan tienduizenden minderbedeelde kinderen. Max speelde een cruciale rol bij het uitbreiden van een technologiestart-up naar een multinational door zich te richten op de Latijns-Amerikaanse markt. Na zijn reis heeft hij Life Is Out There opgericht, waarin hij boeken publiceert, projecten opzet en lezingen geeft aan onderwijsinstellingen en bedrijven, allemaal in het Nederlands, Engels en Spaans.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,1 x 17,1 x 0,8 cm |
Gewicht | 393 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 176 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | januari 2016 |
Algemeen
EAN | 9789079679492 |
---|