Tijdstroom, Uitgeverij De Patiëntgericht communiceren in de ggz
- Studieboek
- Illustraties
Patiëntgericht communiceren voor de best mogelijke zorgDit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Het belang van patiëntgerichte communicatie is enorm. Het stelt je in staat om een prettige samenwerkingsrelatie op te bouwen, waarin je de patiënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hierdoor voelt de patiënt zich beter begrepen, gesteund en e... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 50,35 en € 50,35
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Patiëntgericht communiceren voor de best mogelijke zorg
Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Het belang van patiëntgerichte communicatie is enorm. Het stelt je in staat om een prettige samenwerkingsrelatie op te bouwen, waarin je de patiënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hierdoor voelt de patiënt zich beter begrepen, gesteund en erkend, en vergroot hij zijn zelfredzaamheid. Dit heeft een positief effect op zijn gezondheid. In deze herziene, tweede druk wordt veel aandacht besteed aan de nieuwe ontwikkelingen in de ggz, zoals herstelondersteuning, positieve gezondheid, eigen regie en ervaringsdeskundigheid. Ook zijn er geheel nieuwe hoofdstukken toegevoegd over autisme en herstelondersteunende taal.
Patiëntgericht communiceren door de ogen van een patiënt
Wouter van den Berg, patiënt/ervaringsdeskundige, beschrijft in dit boek hoe hij als patiënt behandeld wil worden: met erkenning, gehoord worden, persoonlijke interesse voelen, gelijkwaardigheid bemerken, hoop en empowerment. Het boek nodigt de lezers uit om zich te laten raken en te tonen dat empathie een belangrijk aspect is van patiëntgerichte communicatie.
Aanbevelingen door andere ggz professionals
Fredrike Bannink, klinisch psycholoog en auteur van oplossingsgerichte leerboeken, prijst het boek voor het feit dat het de kunst van het aansluiten bij de patiënt benadrukt. Ze benadrukt dat patiëntgerichte communicatie leidt tot meer tevredenheid en positieve gezondheidseffecten. Ze adviseert vooral de vaardigheden uit de motiverende gespreksvoering en oplossingsgerichte therapie toe te passen.
Hoogleraar psychiatrie Peter van Harten benadrukt dat de relatie met de patiënt gebaseerd moet zijn op echtheid. Hij prijst het boek om de uitstekende uitleg van gespreksvaardigheden en het feit dat het geschikt is voor alle hulpverleners. Het boek biedt een helder en veelomvattend overzicht van patiëntgerichte communicatie en is ook nog eens plezierig om te lezen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 1,7 cm |
Gewicht | 519 g |
Overig
Aanraders | |
Aantal pagina's | 272 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 2 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | februari 2019 |
Algemeen
EAN | 9789058983275 |
---|---|
Merk | Tijdstroom, Uitgeverij De |