Merken en satire
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Ontdek de Ruimte voor Satire in het MerkenrechtHeb je je ooit afgevraagd hoe cabaretiers merknamen gebruiken om satire te maken? Ronald Goedemondt die de geurkaarsen van Sissy Boy op hilarische wijze belachelijk maakt, Veldhuis & Kemper die een hele voorstelling wijden aan Club Robinson, en Lebbis die geen enkel bekend merk spaart in zijn tirades. Maar is het eigenlijk wel toegestaan? En als cabaretiers dit mogen zeggen, mag ... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 19,94 en € 19,94
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Ontdek de Ruimte voor Satire in het Merkenrecht
Heb je je ooit afgevraagd hoe cabaretiers merknamen gebruiken om satire te maken? Ronald Goedemondt die de geurkaarsen van Sissy Boy op hilarische wijze belachelijk maakt, Veldhuis & Kemper die een hele voorstelling wijden aan Club Robinson, en Lebbis die geen enkel bekend merk spaart in zijn tirades. Maar is het eigenlijk wel toegestaan? En als cabaretiers dit mogen zeggen, mag een columnist dan ook satire schrijven? Of een tekenaar spotprenten en cartoons maken? Dit boekje onderzoekt de ruimte voor satire in het merkenrecht aan de hand van de beruchte 'Buckler-affaire' van Youp van 't Hek en vele andere prikkelende voorbeelden.
Een Cabareteske Reis door het Merkenrecht
Maak je klaar voor een boeiend avontuur vol humor en juridische inzichten! Dit boekje neemt je mee op een cabareteske reis door het merkenrecht, waarin de grenzen van satire worden verkend. Aan de hand van spraakmakende voorbeelden uit de theaterwereld, zoals Ronald Goedemondt en Veldhuis & Kemper, maar ook buiten het theater, zoals columns en spotprenten, wordt geprobeerd een antwoord te vinden op de vraag: hoe staat het eigenlijk met de ruimte voor satire in het merkenrecht?
Verrijk je Kennis over Merkgebruik in de Kunstwereld
Ben je benieuwd naar de dynamiek tussen merkenrecht en kunst? Dit boekje biedt een fascinerende inkijk in de wereld van merkgebruik in de kunstwereld. Met de beruchte 'Buckler-affaire' van Youp van 't Hek als leidraad en andere intrigerende voorbeelden, ontdek je hoe cabaretiers, columnisten en tekenaars merknamen gebruiken om satire te maken. Ook wordt de vraag beantwoord of deze vorm van artistieke vrijheid binnen het merkenrecht toegestaan is. Verrijk je kennis over dit boeiende en vaak controversiële onderwerp en laat je inspireren door de creativiteit van de kunstenaars.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 20,3 x 13,7 x 0,8 cm |
Gewicht | 167 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 107 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-15 |
Algemeen
EAN | 9789086920570 |
---|