Toeval is geen strategie
Innovatie op basis van inzicht in klantbehoeftenOntdek in 'Toeval is geen goede strategie' van Clayton Christensen hoe je innovatie niet langer aan het toeval moet overlaten, maar kunt laten afhangen van het inzicht in klantbehoeften. Veel organisaties worstelen met innovatie omdat ze weliswaar hun klant kennen, maar niet precies weten welk doel hij met het product nastreeft. Dit leidt tot een faalpercentage van bijna 90% voo... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 20,00 en € 20,00
Productinformatie
Innovatie op basis van inzicht in klantbehoeften
Ontdek in 'Toeval is geen goede strategie' van Clayton Christensen hoe je innovatie niet langer aan het toeval moet overlaten, maar kunt laten afhangen van het inzicht in klantbehoeften. Veel organisaties worstelen met innovatie omdat ze weliswaar hun klant kennen, maar niet precies weten welk doel hij met het product nastreeft. Dit leidt tot een faalpercentage van bijna 90% voor innovaties en maakt succes vooral afhankelijk van geluk.
Als hoogleraar aan de Harvard Business School en autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, heeft Clayton M. Christensen na jarenlang onderzoek een cruciale conclusie getrokken: klanten kopen geen boor of gat in de muur, maar een manier om een schilderij op te hangen. Dit wordt hun 'Job to Be Done' genoemd. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, zal nooit meer een product lanceren dat niemand wil hebben.
In 'Toeval is geen goede strategie' geeft Christensen een heldere uitleg van dit principe en laat hij zien hoe je het in de praktijk kunt toepassen. Zowel gerenommeerde bedrijven als snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, hebben dit principe reeds succesvol toegepast.
Van toeval naar succesvolle innovatie
Ben je het zat om innovatie aan het toeval over te laten? Wil je begrijpen welke klus jouw klanten willen klaren en daardoor nooit meer een product lanceren dat niemand wil hebben? 'Toeval is geen goede strategie' van Clayton Christensen biedt de oplossing.
Dit boek is gebaseerd op jarenlang onderzoek van Christensen, een vooraanstaande hoogleraar aan de Harvard Business School. Hij laat zien dat succesvolle innovatie niet afhangt van toeval en geluk, maar van het begrijpen van de 'Job to Be Done' van de klant.
In 'Toeval is geen goede strategie' legt Christensen op een heldere manier uit hoe je dit inzicht in klantbehoeften kunt toepassen. Door dit principe toe te passen hebben grote bedrijven zoals Amazon, Ikea, Uber en Airbnb al enorme successen geboekt. Nu is het jouw beurt om van toeval naar succesvolle innovatie te gaan.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23 x 14,9 x 2,5 cm |
Gewicht | 455 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 288 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Nov-16 |
Vertaald door |
Algemeen
EAN | 9789047009863 |
---|