Red de winkel!
Red de winkel! Een optimistische blik op de toekomst van de retailhandelHet gaat momenteel niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten blijven stagneren en marges staan onder druk, terwijl de internetverkopen jaarlijks met 10% blijven stijgen. Maar laten we niet bij de pakken neerzitten, want er is nog steeds toekomst voor winkels. Vooral nu internet het koopplatform van de toekomst is. In ons boek, Red de winkel!, d... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 42,95 en € 42,95
Productinformatie
Red de winkel! Een optimistische blik op de toekomst van de retailhandel
Het gaat momenteel niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten blijven stagneren en marges staan onder druk, terwijl de internetverkopen jaarlijks met 10% blijven stijgen. Maar laten we niet bij de pakken neerzitten, want er is nog steeds toekomst voor winkels. Vooral nu internet het koopplatform van de toekomst is. In ons boek, Red de winkel!, delen wij de visie van (e-)marketing expert Cor Molenaar, die uitlegt hoe technologie en internet winkels juist een voorsprong kunnen bieden, in plaats van de teloorgang die we altijd hebben gevreesd.
Een nieuw businessmodel voor winkels
Om deze voorsprong te behalen, is het echter noodzakelijk om het klassieke businessmodel van winkels op de schop te nemen. Alleen op deze manier kunnen we de klant centraal stellen en inspelen op de veranderende behoeften en verwachtingen. In Red de winkel! biedt Cor Molenaar praktische handvatten, tips en cases, waarmee ondernemers, gemeentes en vastgoed-exploitanten het nieuwe retaillandschap kunnen vormgeven. We kijken niet alleen naar de ontwikkelingen in de detailhandel en het koopgedrag van klanten, zoals in onze vorige bestseller Het einde van winkels?, maar bieden nu een concretere aanpak om de redding van winkels te realiseren.
Internet als kans, niet als dreiging
In Red de winkel! benadrukt Cor Molenaar dat hoewel internet momenteel vooral gezien wordt als een bedreiging, het juist een significant voordeel kan bieden aan winkels. Met zijn scherpe visie laat hij zien hoe gemeentes, vastgoedmarkt, fabrikanten en winkels zelf kunnen samenwerken om optimaal gebruik te maken van deze kans. Het is tijd om het vizier op scherp te krijgen en alle betrokken partijen te inspireren om de kansen die internet biedt, volledig te benutten.
Over de auteur
Cor Molenaar is een buitengewoon Hoogleraar eMarketing&Distance Selling bij RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam en een zelfstandig adviseur. Zijn vorige boek, Het einde van winkels?, veroorzaakte veel opschudding en met Red de winkel! wil hij opnieuw de discussie aangaan en een positieve toekomst voor de Nederlandse winkels bewerkstelligen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 16 x 1,3 cm |
Gewicht | 390 g |
Overig
Aantal pagina's | 192 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-16 |
Algemeen
EAN | 9789024407835 |
---|