Academic Service The alignment factor
Ontwikkel duurzame relaties met de alignment-factorOm succesvol te kunnen zijn, is het opbouwen van duurzame relaties van cruciaal belang voor iedere organisatie. Zonder de steun van financiers, afnemers en medewerkers kan een bedrijf niet overleven. Het is van essentieel belang dat organisaties gewaardeerd worden door zowel interne als externe stakeholders. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie de meeste credits krijg... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 53,50 en € 53,50
Productinformatie
Ontwikkel duurzame relaties met de alignment-factor
Om succesvol te kunnen zijn, is het opbouwen van duurzame relaties van cruciaal belang voor iedere organisatie. Zonder de steun van financiers, afnemers en medewerkers kan een bedrijf niet overleven. Het is van essentieel belang dat organisaties gewaardeerd worden door zowel interne als externe stakeholders. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie de meeste credits krijgt? Hier komt de alignment-factor om de hoek kijken. Deze factor laat aan de hand van vier stappen zien hoe communicatieprofessionals duurzame relaties kunnen opbouwen en onderhouden voor de lange termijn.
Stap 1: Verzamel waardevolle informatie
Om duurzame relaties op te bouwen, is het belangrijk om een goed inzicht te krijgen in de reputatie van jouw organisatie, de publieke opinie, het gedrag van medewerkers, de identiteit en de strategische doelen. Verzamel alle relevante informatie zodat je een duidelijk beeld hebt van de huidige situatie en de gewenste richting.
Stap 2: Kies een heldere marsroute
Om duurzame relaties op te bouwen, zijn er twee benaderingen mogelijk: de zachte benadering, waarbij onderhandeling centraal staat, en de harde benadering, waarbij confronteren een rol speelt. Kies de marsroute die het beste past bij de doelen en waarden van jouw organisatie en neem een duidelijke positie in. Stel daarbij een helder doel dat richting geeft aan de relaties die je wilt opbouwen.
Stap 3: Communiceer op een aansprekende manier
Een succesvolle communicatie is essentieel bij het opbouwen van duurzame relaties. Communiceer op een aansprekende manier over je marsroute, positie en doelen, zodat de onderhandeling of confrontatie wordt ondersteund. Zorg ervoor dat je boodschap goed overkomt en resonantie vindt bij je stakeholders.
Stap 4: Toon je successen en wees accountable
Het is belangrijk om de effecten van je inspanningen om duurzame relaties op te bouwen zichtbaar te maken. Wees accountable en rapporteer op het niveau van de raad van bestuur over de successen die behaald zijn. Laat zien welke positieve invloed jouw inspanningen hebben op de organisatie en haar stakeholders.
Cees B.M. van Riel, hoogleraar Corporate Communication aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University, en medeoprichter van het Reputation Institute, heeft met zijn jarenlange ervaring en expertise op het gebied van reputatiemanagement bijgedragen aan dit proces. Met zijn boeken Identiteit & Imago, Reputatiemanagement, Essentials of Corporate Communication en Fame & Fortune heeft hij de kennis en inzichten gedeeld die essentieel zijn om duurzame relaties te kunnen ontwikkelen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | 24 x 17 x 1,3 cm |
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 1,3 cm |
Gewicht | 401 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 256 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Redacteur | |
Studieboek | |
Taal | Nederlands |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | maart 2012 |
Algemeen
EAN | 9789052619231 |
---|---|
Merk | Academic Service |