Academic Service Expeditie naar waarde
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Verhoog jouw waardecreatie met de expeditie naar waardeProfessionals en managers spelen een cruciale rol bij het creëren van waarde in hun dagelijkse praktijken. Of het nu gaat om klanten, collega's, de organisatie of henzelf, waardevergroting is essentieel. Daarbij hebben ze elkaar soms onbedoeld hard nodig. Maar hoe kunnen ze die waarde vergroten en elkaar versterken?De expeditie naar waarde neemt professionals en managers... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 51,50 en € 51,50
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Verhoog jouw waardecreatie met de expeditie naar waarde
Professionals en managers spelen een cruciale rol bij het creëren van waarde in hun dagelijkse praktijken. Of het nu gaat om klanten, collega's, de organisatie of henzelf, waardevergroting is essentieel. Daarbij hebben ze elkaar soms onbedoeld hard nodig. Maar hoe kunnen ze die waarde vergroten en elkaar versterken?
De expeditie naar waarde neemt professionals en managers mee op een ontdekkingsreis naar klanten, belanghebbenden, professionele hotspots en andere inspiratiebronnen. Door waarde te ontdekken, krijgen ze nieuwe richting en kracht. Deze reis begint met een vrije keuze voor veranderen, waarbij alle aarzelingen, ambities, denken en doen samenkomen in het co-creëren van de toekomst.
Een wetenschappelijke ontdekkingstocht
Dit proefschrift is het verslag van een wetenschappelijke ontdekkingstocht. Een grondige analyse van strategische veranderprojecten en wetenschappelijke literatuur onthult waarom managers en andere professionals wel graag leren, maar niet van elkaar. Ook worden archetypische faalscenario's en kernprincipes bij strategievorming belicht. Daarnaast wordt in dit proefschrift een nieuwe theorie gepresenteerd over strategisch leren, waarin emotie de beslissende factor is.
De bewezen methode voor strategische vernieuwing
De expeditie naar waarde biedt een beproefde methode voor strategische vernieuwing met werkprincipes voor leiderschap, strategieteam, procesinrichting, interventies en verbinding met alle professionals en belanghebbenden. Wat deze methode onderscheidt van bestaande strategische ontdekkingsmethoden is een consequente oriëntatie op zowel materiële als immateriële waardecreatie, inclusief het creëren van waarde voor professionals zelf. Bovendien worden de vier krachtige leer- en verandermotoren optimaal benut: rationeel en emotioneel, individueel en collectief.
De expeditie naar waarde combineert op slimme wijze leiden en leren, en haalt de voordelen uit bestaande aanpakken. Dit omvat onder andere aandachtig waarnemen en toekomst co-creëren, het implementeren van zowel kleine als grootschalige interventies, het vinden van de juiste balans tussen intensiteit en ontspanning, en het creëren van een procesregie en zelforganisatie waarin zowel moeten als willen samenkomen.
Wacht niet langer en ga mee op expeditie naar waarde, waar jouw waardecreatie centraal staat. Ontdek nieuwe perspectieven, vergroot jouw impact en breng vernieuwing in jouw organisatie en praktijk.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 2,3 cm |
Gewicht | 734 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 418 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | mei 2011 |
Algemeen
EAN | 9789052618739 |
---|---|
Merk | Academic Service |