Boom Uitgevers Maak waar wat je zegt
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Maak waar wat je zegt: Bereik groter succes met coachend leiderschapIn het vandaag de dag zeer competitieve domein van professionele dienstverleners is de drang naar individueel sterrendom altijd aanwezig. Maar volgens David Maister is dit kortzichtig en contraproductief. Het zijn juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, die financieel succesvoller zijn dan hun concurrenten. Maister heef... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 57,95 en € 57,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Maak waar wat je zegt: Bereik groter succes met coachend leiderschap
In het vandaag de dag zeer competitieve domein van professionele dienstverleners is de drang naar individueel sterrendom altijd aanwezig. Maar volgens David Maister is dit kortzichtig en contraproductief. Het zijn juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, die financieel succesvoller zijn dan hun concurrenten. Maister heeft zich gebaseerd op een wereldwijd onderzoek bij diverse professionele dienstverleners in verschillende bedrijfstakken.
Coachend leiderschap: De sleutel tot succes
Maister benadrukt in zijn baanbrekende werk "Maak waar wat je zegt" dat een groter succes wordt bereikt door mensen die zich als coach opstellen in plaats van als sterspeler. Het gaat om mensen die voldoening halen uit het zien slagen van anderen en die altijd hun eigen normen en waarden nastreven. Uit Maisters onderzoek blijkt dat de meeste succesvolle bedrijven uitblinken op vlakken waar veel andere bedrijven alleen maar lippendienst bewijzen, zoals commitment naar klanten, teamwork, hoge eisen stellen en het opleiden van personeel. Maar bovenal blijven ze trouw aan hun hoge standaarden. Het succes van een bedrijf wordt niet bepaald door het systeem, maar door het karakter en de vaardigheden van de individuele manager.
Actiegerichte aanbevelingen voor excellente prestaties
Voor managers en werknemers van 'superhelden'-bedrijven biedt Maister concrete aanbevelingen om actie te ondernemen en te streven naar energieke werkomgevingen, het instellen van een excellente standaard, het opleiden van personeel en vooral het hebben van plezier. Deze krachtige technieken zijn essentieel voor het verbeteren van winstgevendheid. In "Maak waar wat je zegt" vindt de lezer de sleutel tot winstverbetering en wordt aangetoond dat het succes van een organisatie niet alleen afhankelijk is van individuele prestaties, maar vooral van het vermogen om anderen te helpen slagen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23 x 15 x 2,1 cm |
Gewicht | 398 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 224 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Originele Titel | Maak waar wat je zegt |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-06 |
Vertaald door |
Algemeen
EAN | 9789052615851 |
---|---|
Merk | Boom Uitgevers |