Academic Service Goed nieuws in kwade tijden
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Welkom in het tijdperk van transparantieBedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met zowel goede als slechte tijden. Denk aan geruchtmakende incidenten zoals de besmettingszaak van Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van World Online. Deze crises maken duidelijk dat bedrijven tegenwoordig niet meer kunnen ontsnappen aan de publieke opinie. We bev... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 59,59 en € 59,59
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Welkom in het tijdperk van transparantie
Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met zowel goede als slechte tijden. Denk aan geruchtmakende incidenten zoals de besmettingszaak van Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van World Online. Deze crises maken duidelijk dat bedrijven tegenwoordig niet meer kunnen ontsnappen aan de publieke opinie. We bevinden ons namelijk in het transparantietijdperk, waarin wat er binnen een bedrijf gebeurt steeds zichtbaarder wordt voor het grote publiek.
Een nieuwe benadering van reputatiemanagement
In zijn boek "Goed nieuws in kwade tijden" stelt Paul Stamsnijder dat het beeld dat een bedrijf uitdraagt in reclamecampagnes niet langer bepalend is voor de reputatie ervan. Het gaat juist om wie het bedrijf werkelijk is en wat het doet. Om reputatieschade te voorkomen of te beperken, is het noodzakelijk dat bedrijven transparantie omarmen. Door internet vervagen de grenzen tussen interne en externe communicatie, waardoor incidenten sneller dan ooit kunnen escaleren tot een volwaardige crisis.
Praktische inzichten en concrete tools
"Goed nieuws in kwade tijden" is het perfecte praktijkboek voor managers die liever niet door schade en schande wijs willen worden. Het biedt niet alleen inzicht in het fenomeen crisis, maar levert ook concrete tools en een praktische aanpak om escalatie te voorkomen of te beperken. Met behulp van talloze actuele voorbeelden toont Stamsnijder aan dat bedrijven zichzelf alleen kunnen beschermen tegen de toenemende transparantie door zelf transparant te zijn. Er is geen ruimte meer voor geheimen of valse voorstellingen van zaken.
Ons huidige tijdperk vraagt om een nieuwe benadering van reputatiemanagement. Met "Goed nieuws in kwade tijden" geeft Paul Stamsnijder managers de tools en inzichten die ze nodig hebben om hun communicatiestrategieën aan te passen aan de eisen van transparantie. Wees voorbereid op de uitdagingen die het transparantietijdperk met zich meebrengt en bouw aan een sterke reputatie die standhoudt, zelfs in de moeilijkste tijden.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23 x 15 x 1,7 cm |
Gewicht | 326 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 184 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Hardcover |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | maart 2002 |
Algemeen
EAN | 9789052614069 |
---|---|
Merk | Academic Service |