Coutinho Gemotiveerd leren en lesgeven
- Studieboek
- Illustraties
Gemotiveerd leren en lesgeven: Stimuleer intrinsieke motivatie bij leerlingenAls leerlingen gemotiveerd zijn, zijn ze betrokken, nieuwsgierig en beter in staat om uitdagingen en tegenslagen aan te gaan. Bovendien behalen gemotiveerde leerlingen vaak betere schoolresultaten. Helaas neemt de motivatie van leerlingen gedurende hun schoolloopbaan vaak af. Veel leerlingen vinden school saai en zijn minder betrokken bij schoolse ta... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 29,94 en € 29,94
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Gemotiveerd leren en lesgeven: Stimuleer intrinsieke motivatie bij leerlingen
Als leerlingen gemotiveerd zijn, zijn ze betrokken, nieuwsgierig en beter in staat om uitdagingen en tegenslagen aan te gaan. Bovendien behalen gemotiveerde leerlingen vaak betere schoolresultaten. Helaas neemt de motivatie van leerlingen gedurende hun schoolloopbaan vaak af. Veel leerlingen vinden school saai en zijn minder betrokken bij schoolse taken. Dit is waar "Gemotiveerd leren en lesgeven" om de hoek komt kijken.
Praktische tips en suggesties voor leraren
Dit boek zet motivatieprocessen helder uiteen en laat zien wat je als leraar zelf kunt doen om de intrinsieke motivatie van leerlingen te stimuleren. Het biedt theoretische uitgangspunten, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, die worden geïllustreerd aan de hand van praktijkvoorbeelden uit het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Bovendien krijg je als lezer praktische tips en suggesties aangereikt om zelf uit te proberen, zoals checklists en voorbeelden van gewenst leraarsgedrag. De tekst wordt afgewisseld met uitdagende vragen ter overdenking, waardoor je wordt gestimuleerd om na te denken over jouw eigen schooltijd, motivatie en handelen in de klas.
Voorkom storend gedrag en verminder stress en werkdruk
In de tweede druk van "Gemotiveerd leren en lesgeven" is er een nieuw hoofdstuk toegevoegd over het voorkomen van storend gedrag en de rol van motivatie daarbij. Met de toenemende gedragsproblemen van leerlingen als gevolg van passend onderwijs ervaren leraren steeds meer stress en werkdruk. Dit hoofdstuk geeft inzichten in de oorzaken van storend gedrag in de klas en biedt concrete handvatten om dit te voorkomen. Geïnspireerd door de zelfdeterminatietheorie zijn er praktische voorbeelden en tips opgenomen die leraren kunnen gebruiken om storend gedrag effectief aan te pakken.
Meer praktijkvoorbeelden en informatie
De tweede druk van dit boek bevat niet alleen meer praktijkvoorbeelden en opdrachten, maar ook uitgebreidere informatie over het bevorderen van motivatie, zelfregulatie en evalueren. Het is een waardevolle bron voor studenten van de pabo en lerarenopleiding, evenals voor leraren in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs die hun onderwijs willen inrichten op een manier die leerlingen op een gemotiveerde wijze laat leren.
Auteurs met expertise in het onderwijsveld
Anje Ros, lector Goed Leraarschap, Goed Leiderschap aan de Fontys Hogeschool Kind en Educatie, heeft haar expertise toegevoegd aan dit boek. Jos Castelijns, lector Eigentijds toetsen en beoordelen in het onderwijs aan de Hogeschool De Kempel in Helmond, heeft zijn inzichten gedeeld. Anne-Marieke van Loon, associate lector Leren met ict bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, en Kris Verbeeck, senior onderwijsadviseur bij M&O-groep in Helmond, hebben ook hun waardevolle bijdrage geleverd aan dit boek.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,2 x 17,1 x 1 cm |
Gewicht | 299 g |
Overig
Aantal pagina's | 168 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 2 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | juli 2020 |
Algemeen
EAN | 9789046907337 |
---|---|
Merk | Coutinho |