Het event als strategisch marketinginstrument
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Het event als strategisch marketinginstrument: Inzicht en inspiratie voor succesvolle eventsEvents spelen een steeds grotere rol in de marketingwereld. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek, Het event als strategisch marketinginstrument, is dé gids die organisaties helpt om events succesvol in te zetten als krachtig marketinginstrument. Met behulp van mark... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 45,95 en € 45,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Het event als strategisch marketinginstrument: Inzicht en inspiratie voor succesvolle events
Events spelen een steeds grotere rol in de marketingwereld. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek, Het event als strategisch marketinginstrument, is dé gids die organisaties helpt om events succesvol in te zetten als krachtig marketinginstrument. Met behulp van marketingtheorieën en inspirerende praktijkvoorbeelden biedt dit boek waardevol inzicht in de strategische inzet van events.
Beleveniseconomie, events en eventmarketing
Het boek behandelt de ontwikkeling van de beleveniseconomie en de rol van events en eventmarketing binnen deze dynamische industrie. Ook onderwerpen als citymarketing en branding, waarin belevenissen een cruciale rol spelen, komen uitgebreid aan bod. Daarnaast bieden de laatste hoofdstukken van het boek waardevolle informatie over het vertalen van strategieën naar concrete eventconcepten, effectmeting en evaluatie van events.
Actueel, inspirerend en compleet
Deze nieuwe editie is een full colour uitgave boordevol actuele voorbeelden en cases. Het hoofdstuk over trends en ontwikkelingen bevat vernieuwende eventconcepten en nieuwe inzichten in de transformatie- en beleveniseconomie. Ook is er speciale aandacht voor social media-toepassingen in het hoofdstuk over relatiemanagement en de inzet van apps in marketingcommunicatie. Daarnaast worden in het hoofdstuk over citymarketing belangrijke aspecten zoals veiligheid en duurzaamheid binnen evenementen verder belicht. Bovendien bevat het boek nieuwe methoden van effectmeting en wordt er aandacht besteed aan neuromarketing.
Voor hbo-opleidingen en professionals
Het event als strategisch marketinginstrument is geschikt voor hbo-opleidingen en professionals in de marketing- en eventmanagementsector. Samen met het Basisboek eventmanagement van Gabriëlle Kuiper biedt dit boek alle benodigde kennis en inzichten voor hbo-studenten die zich willen specialiseren in events. Voor docenten is uitgebreid docentenmateriaal beschikbaar, inclusief antwoorden op de open vragen, multiplechoicevragen en powerpointpresentaties, wanneer dit boek als verplichte literatuur wordt voorgeschreven.
Dorothé Gerritsen en Ronald van Olderen, beiden ervaren docenten eventmanagement aan NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, hebben met dit boek een waardevolle bijdrage geleverd aan het vakgebied van eventmarketing.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23,9 x 16,9 x 1,6 cm |
Gewicht | 570 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 302 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 2 |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | juni 2017 |
Algemeen
EAN | 9789046905692 |
---|