Wolters Kluwer Nederland B.V. Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame
- Studieboek
- Illustraties
Een waardevol naslagwerk over misleidende reclame en vergelijkende reclameWilt u weten wanneer reclame als misleidend wordt beschouwd? Of bent u benieuwd naar de verschillende regels omtrent vergelijkende reclame in zakelijke en consumentgerichte communicatie? Dan is deze titel, gebaseerd op de regels van afdeling 6.3.4 van het Burgerlijk Wetboek, het perfecte naslagwerk voor u. Of u nu een advocaat, marketingspecialist, of b... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 61,99 en € 61,99
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Een waardevol naslagwerk over misleidende reclame en vergelijkende reclame
Wilt u weten wanneer reclame als misleidend wordt beschouwd? Of bent u benieuwd naar de verschillende regels omtrent vergelijkende reclame in zakelijke en consumentgerichte communicatie? Dan is deze titel, gebaseerd op de regels van afdeling 6.3.4 van het Burgerlijk Wetboek, het perfecte naslagwerk voor u. Of u nu een advocaat, marketingspecialist, of bedrijfsjurist bent, dit boek biedt waardevolle antwoorden op uw vragen.
Inzicht in misleidende reclame gericht op ondernemers
In de huidige samenleving worden we constant blootgesteld aan reclame, of het nu op televisie, smartphone, of laptop is. Dit boek, genaamd "Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame", richt zich op misleidende reclames gericht op ondernemers. Daarnaast krijgt u ook inzicht in de meest recente spelregels voor vergelijkende reclame, zowel in zakelijke als consumentgerichte communicatie. Deze regels zijn gedetailleerd beschreven in afdeling 6.3.4 van het Burgerlijk Wetboek.
Een aanvulling op bestaande wetgeving en diepgaande analyse
Als aanvulling op de bestaande Monografie BW B49a over Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, waarin afdeling 6.3.3A is opgenomen, biedt dit boek een diepgaande analyse van de Europese achtergrond en de twee regimes voor misleidende vragen. De auteur focust zich voornamelijk op de inhoud en toepassing van de regels van afdeling 6.3.4.
Een fascinerende ontwikkeling en actuele informatie
De ontwikkeling van het regime voor vergelijkende reclame, dat in 2002 in Nederland werd geïmplementeerd, heeft een duidelijke breuk met het vroegere Nederlandse recht veroorzaakt. Deze fascinerende ontwikkeling wordt uitvoerig behandeld in dit boek. Bovendien zijn recente wetswijzigingen en relevante rechtspraak verwerkt in deze derde druk. Zo wordt onder andere de wijziging van art. 6:194 BW besproken naar aanleiding van de wet van 29 maart 2016, Stb. 133 (initiatiefwet Gesthuizen/Van Oosten, ook wel bekend als #acquisitiefraude#).
Praktische en informatieve handvatten voor professionals
Dit naslagwerk is geschikt voor een breed publiek, waaronder advocaten, bedrijfsjuristen, de rechterlijke macht, en marketingspecialisten. Of u nu op zoek bent naar praktische tips of gedetailleerde informatie, dit boek biedt beide. Het is een waardevolle bron van kennis en handvatten voor professionals in diverse vakgebieden.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 15,8 x 0,8 cm |
Gewicht | 225 g |
Overig
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 3 |
Illustraties | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | oktober 2019 |
Algemeen
EAN | 9789013151121 |
---|---|
Merk | Wolters Kluwer Nederland B.V. |