Boom Uitgevers Vitale organisatiestrategie
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Ontdek een vitale organisatiestrategieIn elke strategie spelen niet alleen rationele en objectieve factoren een rol, maar ook emotionele en subjectieve elementen. Het gaat erom dat mensen hun passies en ambities omzetten in actie en hiermee op ontdekkingstocht gaan, vergelijkbaar met het leven zelf. Dit is de essentie van het werken aan een vitale organisatiestrategie.De drie P's: People, Profit en PlanetDit boek hanteert ... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 23,50 en € 55,50
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Ontdek een vitale organisatiestrategie
In elke strategie spelen niet alleen rationele en objectieve factoren een rol, maar ook emotionele en subjectieve elementen. Het gaat erom dat mensen hun passies en ambities omzetten in actie en hiermee op ontdekkingstocht gaan, vergelijkbaar met het leven zelf. Dit is de essentie van het werken aan een vitale organisatiestrategie.
De drie P's: People, Profit en Planet
Dit boek hanteert de visie dat mensen in een georganiseerd verband streven naar doelen die gebaseerd zijn op de drie P's: People, Profit en Planet. Hierbij staan drie begrippen centraal die nauw met elkaar verbonden zijn: waardecreatie, positionering en identificatie. Een vitale organisatiestrategie wordt gekenmerkt door een nadruk op waardecreatie voor en met afnemers, een sterke positionering ten opzichte van medeaanbieders en een sterke identificatie van medewerkers en andere belanghebbenden met de organisatie en het organisatiebeleid.
Identificatie als sleutel tot succes
Een uniek aspect van dit boek is de introductie van het begrip identificatie. Hiermee wordt benadrukt hoe belangrijk het is dat mensen zich persoonlijk verbonden voelen en deel uitmaken van de organisatie als gemeenschap. Identificatie richt zich niet alleen op de band tussen medewerkers en hun onderneming, maar ook op de betrokkenheid van klanten en andere stakeholders. Het creëren van een sterke identificatie is een sleutelfactor voor het behalen van succes.
Een integraal perspectief op mens en leven
Dit boek onderscheidt zich door het integrale perspectief dat wordt gehanteerd op de mens en het leven als geheel. Hierdoor zult u geen standaard stappenplan vinden, omdat strategievorming geen lineair proces is. In plaats daarvan wordt strategievorming benaderd als een proces van creatief puzzelen en al doende leren wat werkt bij de ontwikkeling van een businessidee. Door het stellen van basale wie-, wat- en hoe-vragen en het onderzoeken van de mechanismen achter 'wat werkt', wordt u meegenomen op een dynamische reis naar succes.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 17 x 1,8 cm |
Gewicht | 592 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 329 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | juni 2013 |
Algemeen
EAN | 9789013116144 |
---|---|
Merk | Boom Uitgevers |