Gorcum b.v., Koninklijke Van Psychologie en pedagogiek van het jonge kind
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Psychologie en pedagogiek van het jonge kindPsychologie en pedagogiek van het jonge kind biedt een diepgaand perspectief op wat opvoeding en onderwijs zou moeten inhouden voor kinderen van nul tot ongeveer tien jaar oud. Het boek verkent de groei 'van binnen naar buiten' en onderzoekt hoe de processen van meedoen en stimuleren, respectievelijk onderwijzen en leren, met elkaar verweven zijn. Het onderzoekt het verband tussen h... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 32,49 en € 32,49
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Psychologie en pedagogiek van het jonge kind
Psychologie en pedagogiek van het jonge kind biedt een diepgaand perspectief op wat opvoeding en onderwijs zou moeten inhouden voor kinderen van nul tot ongeveer tien jaar oud. Het boek verkent de groei 'van binnen naar buiten' en onderzoekt hoe de processen van meedoen en stimuleren, respectievelijk onderwijzen en leren, met elkaar verweven zijn. Het onderzoekt het verband tussen het 'laten groeien' en het 'leiden' van kinderen.
Praktijk en theorie geïntegreerd
In dit boek worden zowel de praktijk als de theoretische aspecten van de baby-, dreumes-, peuter- en kleuterfasen en de eerste schooljaren behandeld. De praktische hoofdstukken belichten fase-specifieke gedragskenmerken aan de hand van talloze casestudy's en geven pedagogische richtlijnen voor de omgang met deze kenmerken. De theoretische hoofdstukken onderzoeken de rol van cultuur in de ontwikkeling van kinderen en hoe scholen kunnen bijdragen aan het vormen van (cultuur)kritische volwassenen.
Diepgaande inzichten
Dit boek biedt ook inzicht in de systeemtheorie voor de periode van het jonge kind, evenals de betekenis van de eerste symptomen van zelfreflectie tijdens de kleuterjaren. Het beschrijft de overgang van kleuter naar schoolkind en benadrukt de verschillen in opvoeding na deze overgang. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nog zelden besproken drievoudige relatie tussen het kind, het andere en de ander, die van invloed is op de latere leerling-leerstof-docentrelatie in het onderwijs.
Voor wie is dit boek?
Dit boek is geschreven voor hbo-studenten (Pabo, SPW, SPH, pedagogiek) die te maken krijgen met leer- en ontwikkelingspsychologie, pedagogiek en/of onderwijskunde binnen hun opleiding. Het biedt ook ouders waardevolle inzichten; de praktische hoofdstukken zijn herkenbaar en de theoretische hoofdstukken zijn helder en verrijkend. Of je nu een professional in opleiding bent of een betrokken ouder, dit boek zal je helpen de boeiende perioden van de persoonlijkheidsontwikkeling van jonge kinderen beter te begrijpen en te ondersteunen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24 x 16,7 x 1,3 cm |
Gewicht | 469 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 224 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | februari 2019 |
Algemeen
EAN | 9789023255840 |
---|---|
Merk | Gorcum b.v., Koninklijke Van |