Boom Uitgevers Kort en goed rapporteren
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Kort en goed rapporteren: Een checklist voor het bouwen van effectieve websitesHeeft u net een prachtige website gemaakt? Maar is het voor gebruikers ook eenvoudig om ermee om te gaan? Kunnen zij gemakkelijk de gewenste informatie vinden of het product dat ze zoeken? Ben Vroom heeft talloze websites getest bij gebruikers en heeft gezien wat er goed ging en wat er fout ging. Hij kwam regelmatig stereotiepe gebreken tegen die d... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 32,99 en € 32,99
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Kort en goed rapporteren: Een checklist voor het bouwen van effectieve websites
Heeft u net een prachtige website gemaakt? Maar is het voor gebruikers ook eenvoudig om ermee om te gaan? Kunnen zij gemakkelijk de gewenste informatie vinden of het product dat ze zoeken? Ben Vroom heeft talloze websites getest bij gebruikers en heeft gezien wat er goed ging en wat er fout ging. Hij kwam regelmatig stereotiepe gebreken tegen die de effectiviteit van de website ondermijnen. Op basis van zijn ervaringen heeft hij een checklist samengesteld met punten waaraan een goede website moet voldoen.
In dit Communicatie memo vindt u niet alleen de checklist, maar licht Ben Vroom ook veel punten toe aan de hand van praktijkvoorbeelden. Deze checklist is bruikbaar voor iedereen die betrokken is bij het bouwen en onderhouden van websites, waaronder internetmanagers, webmasters, contentmanagers, communicatiemanagers, tekstschrijvers en ontwerpers. Het biedt waardevolle houvast bij het beoordelen van de kwaliteit van (concepten van) websites.
Dit memo richt zich specifiek op de punten die cruciaal blijken te zijn voor de werking van een website. Het legt de nadruk op interessante content, gebruiksvriendelijke navigatie, leesbare teksten, optimale gebruiksvriendelijkheid en snelle vindbaarheid op het internet. Technische aspecten worden buiten beschouwing gelaten en de vormgeving wordt alleen besproken als deze de goede werking van de website ondersteunt.
Over de auteur: Ben Vroom, expert in gebruikerservaring
Ben Vroom, directeur van Ben Vroom Usability, is een ervaren professional op het gebied van het testen van websites bij gebruikers en het adviseren over het ontwerp van websites. Hij voert onder andere de maandelijkse webtest uit voor de rubriek 'Link' in het communicatieblad. Op zijn website www.benvroom.nl presenteert hij de lessen die hij heeft geleerd uit zijn tests, waarvan veel materiaal is verwerkt in dit memo. Eerder schreef hij ook al het boek 'De Tekst Getest', een handleiding voor het testen van schriftelijk materiaal.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 18,5 x 10,9 x 0,5 cm |
Gewicht | 70 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 66 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | januari 2002 |
Algemeen
EAN | 9789014090078 |
---|---|
Merk | Boom Uitgevers |