Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten
- Studieboek
- Illustraties
Effectieve bescherming voor consumenten tegen oneerlijke handelspraktijkenOntdek deze uitgave die afdeling 6.3.3A BW behandelt, de wetgeving op het gebied van oneerlijke handelspraktijken die eind 2008 in werking trad. Deze afdeling bevat niet alleen regels voor misleidende consumentenreclame, zoals we die eerder kennen uit afdeling 6.3.4, maar gaat nog verder. Afdeling 6.3.3A richt zich ook tegen andere oneerlijke handelspra... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 67,39 en € 67,39
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Effectieve bescherming voor consumenten tegen oneerlijke handelspraktijken
Ontdek deze uitgave die afdeling 6.3.3A BW behandelt, de wetgeving op het gebied van oneerlijke handelspraktijken die eind 2008 in werking trad. Deze afdeling bevat niet alleen regels voor misleidende consumentenreclame, zoals we die eerder kennen uit afdeling 6.3.4, maar gaat nog verder. Afdeling 6.3.3A richt zich ook tegen andere oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, zoals agressieve handelspraktijken. Bovendien zijn de regels niet beperkt tot gedragingen vóór het sluiten van een overeenkomst, maar gelden ze ook voor oneerlijke handelspraktijken na het sluiten ervan, zoals aflevering, service en klachtenbehandeling.
Gedetailleerde inzichten in de inhoud en achtergrond van de wetgeving
Dit boekje belicht uitgebreid de inhoud van de artikelen 6:193a-j BW, die hun oorsprong vinden in Richtlijn 2005/29/EG. Het behandelt het vernietigingsrecht voor consumenten, dat in 2014 is ingevoerd en veel aandacht krijgt in deze tweede druk. Daarnaast komen ook de actiebevoegdheid van concurrenten en collectieve acties aan bod, evenals de handhaving door de Autoriteit Consument en Markt en klachtmogelijkheden bij de Stichting Reclame Code.
Overzichtelijke structuur en expertauteur
Deze uitgave is opgesteld door een expertauteur en biedt een overzichtelijke structuur voor gemakkelijke navigatie door de wetgeving. Het behandelt ook de relevantie en implicaties van de invoering van afdeling 6.3.3A, waarbij de inhoud van afdeling 6.3.4 is teruggebracht tot misleidende reclame jegens ondernemers en vergelijkende reclame, die afzonderlijk worden behandeld in een ander boek van dezelfde auteur.
Bescherm uzelf als consument en krijg diepgaand inzicht in de wetgeving omtrent oneerlijke handelspraktijken met deze waardevolle uitgave.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,2 x 15,8 x 0,8 cm |
Gewicht | 238 g |
Functies
Select-bezorgopties | , , , , |
Overig
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 2 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Sep-16 |
Algemeen
EAN | 9789013135411 |
---|