Expertboek Soft controls voorbij
Verbeter de verbinding als controleurAls controleur ben je traditioneel verantwoordelijk voor het toetsen van de managementcyclus. Maar tegenwoordig beweegt jouw rol zich meer richting advisering en consultancy. Je fungeert als een spiegel voor het management en hun afdeling, gebaseerd op meetbare feiten. Echter, wanneer deze feiten niet bevredigend zijn of onverwacht naar voren komen, kan de boodschap hard aankomen en ontsta... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 20,00 en € 20,00
Productinformatie
Verbeter de verbinding als controleur
Als controleur ben je traditioneel verantwoordelijk voor het toetsen van de managementcyclus. Maar tegenwoordig beweegt jouw rol zich meer richting advisering en consultancy. Je fungeert als een spiegel voor het management en hun afdeling, gebaseerd op meetbare feiten. Echter, wanneer deze feiten niet bevredigend zijn of onverwacht naar voren komen, kan de boodschap hard aankomen en ontstaat er een spel van discussie en conflict. Dit kan de relatie onder druk zetten en de waardevolle lessen van jouw boodschap tenietdoen.
Een nieuwe benadering
Stel je eens voor dat je als controleur in staat bent om:
- Welles-nietes situaties te beperken
- Ondanks de spanning interesse te blijven tonen in je gesprekspartner
- Een onderzoekende houding aan te nemen in plaats van vijandigheid
- Controle uit te voeren en de resultaten te delen in verbinding met anderen
Dit boek biedt op een praktische manier inzichten in hoe je ervoor kunt zorgen dat je voldoende verbinding hebt tijdens het controle- en adviesproces, zodat de controle-uitkomsten beter worden geaccepteerd. Je leert de valkuilen en succesfactoren kennen die gepaard gaan met het controleproces, ondersteund door praktijkervaringen, gedrags- en veranderkunde, en de controle- en auditleer. Centraal staat het door de auteurs ontwikkelde Bistro-model.
Over de auteurs
Roger Beijer en Gerton van de Kamp zijn beide experts op het gebied van zowel soft controls als hard controls. Ze hebben ruime ervaring als manager en controleur, en zijn tevens trainers in vaardigheden, communicatie en gedrag. Het Bistro-model is ontstaan uit hun praktijkervaring en theoretische achtergrond.
Recensie
"Dit boek is een 'hart'boek dat een leemte opvult in de formele, geaccrediteerde opleidingen. Het biedt een waardevolle gids voor iedereen die bewust wil omgaan met empathie en sociale interacties. Ik raad dit boek dan ook ten zeerste aan." - Em. Prof. Dr. Ko Achterberg RA
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 21,3 x 14,7 x 1,5 cm |
Gewicht | 273 g |
Overig
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Sep-18 |
Algemeen
EAN | 9789492926234 |
---|---|
Merk | Expertboek |