Hogrefe Uitgevers BV Brutaal, boos en agressief gedrag op school
Productomschrijving: Brutaal, boos of agressief gedrag op schoolKinderen kunnen soms brutaal, boos of agressief reageren op opdrachten van hun juf of meester. Dit gedrag kan voor zowel de kinderen zelf als voor leerkrachten een zware last zijn. Om kinderen met sociaal storend gedrag te helpen, is het belangrijk dat zij leren om passend gedrag te vertonen. Dit vermindert niet alleen het risico op toekomstige problemen, maar b... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 17,95 en € 17,95
Productinformatie
Productomschrijving: Brutaal, boos of agressief gedrag op school
Kinderen kunnen soms brutaal, boos of agressief reageren op opdrachten van hun juf of meester. Dit gedrag kan voor zowel de kinderen zelf als voor leerkrachten een zware last zijn. Om kinderen met sociaal storend gedrag te helpen, is het belangrijk dat zij leren om passend gedrag te vertonen. Dit vermindert niet alleen het risico op toekomstige problemen, maar bevordert ook het welzijn van alle betrokkenen.
Advies en handvatten voor leerkrachten
Het boek 'Brutaal, boos of agressief gedrag op school' biedt leerkrachten van het primair en voortgezet onderwijs waardevolle adviezen en handvatten om kinderen met sociaal storend gedrag te begeleiden. De auteurs, Walter Matthys en Christine Boersma, hebben hun kennis gebaseerd op ouderinterventies gericht op opvoedingsvaardigheden en cognitief gedragstherapeutische interventies voor kinderen.
10 Beknopte hoofdstukken voor effectieve aanpak
Met behulp van 10 beknopte hoofdstukken laat het boek zien hoe leerkrachten kunnen omgaan met sociaal storend gedrag van kinderen. Het biedt praktische strategieën om kinderen te leren sociale problemen op te lossen en beter om te gaan met hun boosheid. Belangrijk is het gebruik van positieve opdrachten waarmee gewenst gedrag gestimuleerd wordt. Voor elk ongewenst gedrag wordt het positieve tegendeel benadrukt, zoals rustig uitleggen waarom je boos bent in plaats van woede te uiten op een opmerking.
Samenwerking met ouders en hulpverlening
Het boek gaat ook in op het belang van samenwerking tussen leerkrachten, ouders en hulpverlening. Daarnaast bevat het hoofdstukken over complimenten geven, belonen, niet reageren op ongewenst gedrag, time-outs, berispingen, logische straffen, en het geven van een taak. Het boek is niet alleen geschikt voor leerkrachten, maar kan ook nuttig zijn in de opleiding en werkbegeleiding van leerkrachten.
De auteurs hebben beiden jarenlange ervaring in hun vakgebied. Walter Matthys is emeritus-hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en heeft intensief samengewerkt met scholen gedurende zijn 35 jaar als kinder- en jeugdpsychiater bij het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Christine Boersma heeft als communicatiedeskundige gezorgd voor de toegankelijkheid van dit boek, zodat het voor alle leerkrachten goed te begrijpen en toe te passen is.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 21,1 x 14 x 1 cm |
Gewicht | 190 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 120 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | februari 2018 |
Algemeen
EAN | 9789492297242 |
---|---|
Merk | Hogrefe Uitgevers BV |