Adformatie Groep Onderzoekstypen in de communicatiewetenschap
- Studieboek
Productomschrijving: Onderzoekstypen in de CommunicatiewetenschapDe moderne westerse samenleving is nauw verbonden met massamedia. De afgelopen decennia hebben technologische, economische en politieke veranderingen geleid tot ingrijpende wijzigingen in de communicatie-infrastructuur, waarbij de opkomst van internet het meest opvallende is. Hierdoor is de rol en positie van media zoals dagbladen, tijdschriften en televisie aa... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 87,95 en € 87,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
Productomschrijving: Onderzoekstypen in de Communicatiewetenschap
De moderne westerse samenleving is nauw verbonden met massamedia. De afgelopen decennia hebben technologische, economische en politieke veranderingen geleid tot ingrijpende wijzigingen in de communicatie-infrastructuur, waarbij de opkomst van internet het meest opvallende is. Hierdoor is de rol en positie van media zoals dagbladen, tijdschriften en televisie aanzienlijk veranderd. In de studie van communicatiewetenschap wordt de plaats, rol en functie van massamedia in de samenleving bestudeerd, evenals de productie, verspreiding en effecten van mediaboodschappen zoals nieuws, reclame, videoclips en films.
Het boek "Onderzoekstypen in de Communicatiewetenschap" biedt een uitgebreid overzicht van gangbare onderzoeksmethoden op dit gebied. Het beantwoordt belangrijke vragen waar onderzoekers mee te maken krijgen, zoals welke methoden er zijn, welke geschikt zijn voor specifieke onderzoeksonderwerpen en hoe ze effectief op elkaar kunnen worden afgestemd.
In dit boek worden voorbeelden van praktijkgevallen per onderzoeksmethode beschreven en van commentaar voorzien. Dit zorgt voor een diepgaand begrip van de diverse onderzoekstypen en hoe deze kunnen worden toegepast in de communicatiewetenschap.
De auteurs van dit boek behoren tot de gerenommeerde secties Communicatiewetenschap en Methoden van de Radboud Universiteit Nijmegen. Ze werken nauw samen in het onderzoeksprogramma NISCO, wat een garantie biedt voor de hoogwaardige en actuele inhoud van dit boek.
Kortom, "Onderzoekstypen in de Communicatiewetenschap" is een essentiële gids voor zowel studenten als professionals die geïnteresseerd zijn in het effectief onderzoeken van mediaproductie, -verspreiding en de impact van mediaboodschappen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,2 x 15,8 x 3,8 cm |
Gewicht | 1087 g |
Overig
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Nov-12 |
Algemeen
EAN | 9789491560231 |
---|---|
Merk | Adformatie Groep |