Corporate reputatiemanagement
- Studieboek
Bouwen aan vertrouwen in het transparantietijdperkHet transparantietijdperk heeft de wereld van ondernemingen en hun bestuurders een stuk spannender gemaakt. Bedrijven zijn een glazen huis geworden. Tegelijkertijd hebben boekhoudschandalen, zoals bij Enron en Parmalat, de reputatieschade bij de accountants en de bouw en de crises bij Ahold en Shell diepe wonden geslagen in het vertrouwen. En spreken pers, publiek en politiek ... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 54,95 en € 54,95
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
Bouwen aan vertrouwen in het transparantietijdperk
Het transparantietijdperk heeft de wereld van ondernemingen en hun bestuurders een stuk spannender gemaakt. Bedrijven zijn een glazen huis geworden. Tegelijkertijd hebben boekhoudschandalen, zoals bij Enron en Parmalat, de reputatieschade bij de accountants en de bouw en de crises bij Ahold en Shell diepe wonden geslagen in het vertrouwen. En spreken pers, publiek en politiek schande van de beloning van topmanagers.
Herwinnen van vertrouwen en verantwoording afleggen
Bestuurders staan onder een vergrootglas. Zij moeten spitsroeden lopen en niet alleen verantwoording afleggen, maar ook verantwoordelijkheid tonen om het vertrouwen te herwinnen. Naast de zorg voor maatschappelijke acceptatie moeten bedrijven in een competitieve omgeving ook een goede performance neerzetten. Ze moeten concurreren op de commerciële markt, de financiële markt, de arbeidsmarkt en om steun in de samenleving.
Bouwen aan 'naam en faam'
Om succesvol te zijn, moeten bedrijven zich positioneren en bouwen aan hun 'naam en faam'. Een sterke reputatie werkt als een magneet en leidt tot betere prestaties. Het bouwen aan een goede reputatie staat bovendien voor waardecreatie. Beleggers zijn bereid om een premium prijs te betalen voor bedrijven met een uitstekende reputatie.
Strategisch corporate reputatiemanagement
Dit boek van Ron van der Jagt plaatst corporate reputatiemanagement in een strategisch managementperspectief. De auteur combineert actuele inzichten van leidende business schools met best practices van toonaangevende ondernemingen en zijn eigen praktijkervaring als adviseur. Geen hypes of heldendaden, maar een duurzame aanpak om een sterke reputatie op te bouwen.
Inspiratie voor communicatieprofessionals en topmanagement
Dit vlotgeschreven boek presenteert een state-of-the-art visie op hoe bedrijven een duurzaam sterke reputatie kunnen opbouwen. Het beoogt communicatieprofessionals en het topmanagement van ondernemingen te inspireren en de weg te wijzen naar succes in het transparantietijdperk.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23,2 x 16,3 x 0,8 cm |
Gewicht | 226 g |
Overig
Aantal pagina's | 135 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Druk | 1 |
Illustraties | Met illustraties |
Studieboek | |
Taal | Nederlands |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | oktober 2012 |
Algemeen
EAN | 9789491560200 |
---|