Phronese, Uitgeverij De sluipende crisis
Tien jaar na het rapport-Dijsselbloem: Een kritische blik op falend onderwijsbeleidTien jaar na het fameuze rapport-Dijsselbloem blijkt het nog altijd droevig gesteld te zijn met het onderwijsbeleid. Op diverse gebieden daalt de onderwijskwaliteit of blijft deze stagneren. Talloze recente initiatieven om het onderwijs te verbeteren, zoals de rekentoets en het lerarenregister, zijn jammerlijk mislukt. Vaak wordt in Den Haag me... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 20,44 en € 20,44
Productinformatie
Tien jaar na het rapport-Dijsselbloem: Een kritische blik op falend onderwijsbeleid
Tien jaar na het fameuze rapport-Dijsselbloem blijkt het nog altijd droevig gesteld te zijn met het onderwijsbeleid. Op diverse gebieden daalt de onderwijskwaliteit of blijft deze stagneren. Talloze recente initiatieven om het onderwijs te verbeteren, zoals de rekentoets en het lerarenregister, zijn jammerlijk mislukt. Vaak wordt in Den Haag met een beschuldigende vinger gewezen naar besturen, scholen en leraren als oorzaak van het onvermogen van de overheid om haar ambities waar te maken. Maar in dit overtuigende essay bieden de auteurs een alternatieve kijk op de situatie. Zij tonen aan hoe falend beleid besturen, scholen, leraren en leerlingen keer op keer tot mislukking veroordeelt en dat het gebrek aan lerend vermogen bij de overheid hieraan ten grondslag ligt.
Auteurs met expertise en autoriteit
Dit inspirerende essay is geschreven door René Kneyber en Dorien Zevenbergen, twee vooraanstaande experts in het onderwijsveld. René Kneyber, een gedreven docent wiskunde en kroonlid van de Onderwijsraad, is tevens columnist voor Trouw. Hij deelt zijn inzichten en ervaring in diverse boekwerken, waaronder "Het Alternatief: Weg met de afrekencultuur in het onderwijs!" en "Toetsrevolutie". Dorien Zevenbergen, een bekwame beleidsadviseur op het gebied van onderwijs, heeft haar waardevolle bijdrage geleverd bij het Ministerie van OCW, de gemeente Amsterdam en de Onderwijsinspectie.
Een vernieuwend perspectief op falend beleid
Dit essay werpt een verhelderend licht op de onderliggende oorzaken van het falende onderwijsbeleid in ons land. Het daagt de traditionele benadering uit en presenteert een nieuwe kijk op het systeem. De auteurs laten zien dat het gebrek aan lerend vermogen van de overheid de belangrijkste factor is bij het telkens weer veroordelen van besturen, scholen, leraren, en uiteindelijk ook leerlingen tot mislukken. Door uit te gaan van deze invalshoek, worden er in dit essay waardevolle inzichten geboden en wordt er een constructieve discussie gestimuleerd om tot een effectiever onderwijsbeleid te komen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 20 x 12,5 x 0,9 cm |
Gewicht | 169 g |
Overig
Aantal pagina's | 104 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | oktober 2018 |
Algemeen
EAN | 9789490120313 |
---|---|
Merk | Phronese, Uitgeverij |