Betekenisvolle kennis voor en over Basisonderwijs
Een overzicht van relevante kennis en ontwikkelingen in het basisonderwijsHet basisonderwijs staat onder grote druk door hoge verwachtingen en veeleisende taken voor scholen en leerkrachten. Om hiermee om te gaan, is kennis van essentieel belang. Deze kennis is echter verspreid en divers. Gelukkig brengt dit boek alle relevante ontwikkelingen en betekenisvolle kennis samen, waarbij ze kritisch worden besproken en geordend. He... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 40,77 en € 40,77
Productinformatie
Een overzicht van relevante kennis en ontwikkelingen in het basisonderwijs
Het basisonderwijs staat onder grote druk door hoge verwachtingen en veeleisende taken voor scholen en leerkrachten. Om hiermee om te gaan, is kennis van essentieel belang. Deze kennis is echter verspreid en divers. Gelukkig brengt dit boek alle relevante ontwikkelingen en betekenisvolle kennis samen, waarbij ze kritisch worden besproken en geordend. Het resultaat is een stevig overzicht van wat er speelt in het basisonderwijs.
Wat leerlingen moeten leren en hoe leerkrachten hen kunnen ondersteunen
Het eerste deel van dit boek behandelt wat leerlingen in het basisonderwijs moeten leren, hoe zij dit kunnen leren en hoe leerkrachten dit leerproces kunnen bevorderen. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de opleiding van leerkrachten zelf. Door middel van concrete voorbeelden en praktische tips krijgen docenten en studenten inzicht in effectieve onderwijsmethoden en -strategieën.
Richtlijnen en ijkpunten voor het onderwijs
Het tweede deel van dit boek biedt richtlijnen en ijkpunten voor wat leerkrachten moeten onderwijzen, op welke manier en met welk resultaat. Het behandelt de drie kernbestanddelen van het basisonderwijs: de basisvaardigheden, de kennis over de wereld waarop leerlingen zich moeten leren oriënteren, en hun persoonlijke ontwikkeling. Door deze heldere richtlijnen hebben leerkrachten een leidraad om hun onderwijs optimaal af te stemmen op de behoeften en ontwikkeling van hun leerlingen.
Onderzoek op scholen en waarde van onderwijsconcepten
In het derde deel van dit boek wordt beschreven hoe onderzoek op scholen kan bijdragen aan meer kennis en hoe gericht werken aan leerresultaten en onderwijsverbetering kan worden gestimuleerd. Daarnaast wordt er ingegaan op de waarde van verschillende onderwijsconcepten. Dit deel biedt waardevolle inzichten voor docenten, schoolleiders, beleidsmedewerkers, onderwijsbegeleiders en andere betrokkenen bij het basisonderwijs.
Over de auteur
Karel Stokking is een autoriteit op het gebied van onderzoek in en voor het onderwijs. Met zijn achtergrond als onderwijzer, onderzoeker, docent, promotor en lerarenopleider heeft hij een schat aan ervaring en kennis opgedaan. Als emeritus hoogleraar aan de Universiteit Utrecht heeft hij zijn waardevolle inzichten en expertise samengebracht in dit boek. Zijn doel is om docenten en studenten van lerarenopleidingen te ondersteunen, maar ook andere betrokkenen in het basisonderwijs te voorzien van waardevolle informatie en inspiratie.
Korte specificaties
Overig
Boek, ebook of luisterboek? | |
Studieboek of algemeen | |
Taal |
Algemeen
EAN | 9789044134568 |
---|