Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief
- Studieboek
- Illustraties
Ontdek Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectiefBen je geïnteresseerd in gezinsbeleid vanuit een pedagogisch perspectief? Dan is het boek Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief een absolute aanrader. Geschreven door Jan R.M. Gerris, Jan Willem Veerman en Dr. Agnes Tellings, biedt dit boek een diepgaande analyse van gezinsbeleid en de pedagogische opdracht van de samenleving. Deel 1: Theorie en ac... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 19,87 en € 19,87
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Illustraties
Ontdek Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief
Ben je geïnteresseerd in gezinsbeleid vanuit een pedagogisch perspectief? Dan is het boek Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief een absolute aanrader. Geschreven door Jan R.M. Gerris, Jan Willem Veerman en Dr. Agnes Tellings, biedt dit boek een diepgaande analyse van gezinsbeleid en de pedagogische opdracht van de samenleving.
Deel 1: Theorie en achtergronden
In het eerste deel van het boek worden vier verschillende beleidsbenaderingen behandeld vanuit een pedagogisch perspectief. Deze benaderingen, namelijk de repressieve benadering, de restauratieve benadering, de risicofactorenbenadering en de ontwikkelingspedagogische benadering, worden zowel theoretisch als praktisch toegelicht. Daarnaast wordt er gereflecteerd over de diversiteit van gezinnen en het belang van een heldere definitie voor een constructief jeugd- en gezinsbeleid.
Deel 2: Uitgewerkte beleidsthema's
Het boek gaat verder in Deel 2, waar concrete beleidsthema's op het snijvlak van jeugd-, gezins- en onderwijsbeleid worden uitgediept. Met behulp van onderzoeksresultaten, beleidsnota's en praktijksituaties in de jeugdzorg, biedt dit deel inzicht in de complexe vraagstukken op dit gebied. Deze diepgaande analyse helpt beleidsmakers en professionals bij gemeentelijke, provinciale en landelijke beleidsorganen om effectief beleid te ontwikkelen voor jeugd en gezin.
Deel 3: Verwerkingsopdrachten
Tot slot bevat het boek Deel 3 met inspirerende werk- en studieopdrachten, inclusief literatuursuggesties. Deze opdrachten zijn geschikt voor zowel individuele verwerking en verdieping als voor gebruik in beleidswerkgroepen of -workshops. Ze bieden een praktische manier om de opgedane kennis in de praktijk toe te passen en verder te ontwikkelen.
Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief is een toegankelijk en praktisch handboek dat professionals in opleiding op universiteiten en hogescholen ondersteunt. Daarnaast is het ook een waardevolle bron van informatie voor beleidsmakers en professionals werkzaam in de jeugdzorg. Bestel dit boek vandaag nog en ontdek hoe jeugd- en gezinsbeleidsvraagstukken vanuit een pedagogisch perspectief kunnen worden aangepakt.
Over de auteurs: Jan R.M. Gerris is een vooraanstaande hoogleraar Gezinspedagogiek aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en heeft een uitgebreide ervaring in de European Society on Family Relations (ESFR). Jan Willem Veerman is een gerenommeerde hoogleraar Speciale Kinder- en Jeugdzorg en directeur van Praktikon, een organisatie gericht op onderzoek en ontwikkeling in de jeugdzorg. Dr. Agnes Tellings is een universitair docent en onderzoeker aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Behavioural Science Institute (BSI),waar zij zich richt op de relatie tussen leren en ontwikkeling.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23,8 x 15,9 x 1 cm |
Gewicht | 187 g |
Overig
Aantal pagina's | 95 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | juli 2010 |
Algemeen
EAN | 9789044125931 |
---|