Kunst marcheert altijd
De kunstwereld heeft van oudsher een hoog nieuwekleren-van-de-keizer-gehalte. De oh’s en ah’s zijn niet van de lucht, terwijl het getoonde daar niet altijd aanleiding toe geeft. Niet de artistieke kwaliteit, maar de naam en reputatie van de maker lijken de doorslag te geven als het gaat om de waardebepaling van kunst. Hoe dood ze ook mogen zijn, beroemde kunstenaars zijn als rocksterren. Hun werk wordt voor miljoenen verhandel... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 24,99 en € 24,99
Productinformatie
De kunstwereld heeft van oudsher een hoog nieuwekleren-van-de-keizer-gehalte. De oh’s en ah’s zijn niet van de lucht, terwijl het getoonde daar niet altijd aanleiding toe geeft. Niet de artistieke kwaliteit, maar de naam en reputatie van de maker lijken de doorslag te geven als het gaat om de waardebepaling van kunst. Hoe dood ze ook mogen zijn, beroemde kunstenaars zijn als rocksterren. Hun werk wordt voor miljoenen verhandeld, voor hun schilderijen staan mensen massaal in de rij en zo ongeveer ieder denkbaar object is wel bedrukt met beelden die ooit in ateliers zijn ontstaan. Topkunst is inmiddels meer dan interessant. ‘Artists are the biggest brands.’ Maar kunstenaarsroem komt niet zomaar tot stand en dat roept vragen op. Heeft bijvoorbeeld het Van Gogh Museum een Vincent-light gecreëerd? Kan het Rijksmuseum ook een kopie van De Vaandeldrager aan de muur hangen? En kunnen commerciële inzichten iets betekenen voor de achtergestelde positie van vrouwelijke kunstenaars?
Korte specificaties
Afmetingen
Gewicht | 345 g |
Product breedte | 140 mm |
Product hoogte | 16 mm |
Product lengte | 220 mm |
Functies
Select-bezorgopties | Vandaag Bezorgd |
Overig
Aantal pagina's | 208 |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | Boek |
Hoofdauteur | Ruurd Mulder |
Hoofduitgeverij | Walburg Pers B.V., Uitgeverij |
Illustraties | |
Nieuw verschenen | Nieuw verschenen |
Oorspronkelijke releasedatum | 01 augustus 2023 |
Studieboek | |
Taal | Nederlands |
Algemeen
EAN | 9789464560862 |
---|