Netto positief
Het tijdperk van verduurzaming en verantwoordelijkheidDe wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van milieu, biodiversiteit en sociale ongelijkheid. De tijd dat grote bedrijven weg kunnen kijken en verantwoordelijkheid bij de overheid kunnen leggen, is voorbij. Het is de hoogste tijd dat het bedrijfsleven zelf het heft in handen neemt en actief bijdraagt aan oplossingen. In het boek "Netto positief" delen Paul Polma... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 29,99 en € 29,99
Productinformatie
Het tijdperk van verduurzaming en verantwoordelijkheid
De wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van milieu, biodiversiteit en sociale ongelijkheid. De tijd dat grote bedrijven weg kunnen kijken en verantwoordelijkheid bij de overheid kunnen leggen, is voorbij. Het is de hoogste tijd dat het bedrijfsleven zelf het heft in handen neemt en actief bijdraagt aan oplossingen. In het boek "Netto positief" delen Paul Polman en Andrew Winston belangrijke ervaringen van Unilever en andere vooruitstrevende ondernemers die laten zien dat het mogelijk is om winst te maken door de wereldproblemen aan te pakken, in plaats van ze te veroorzaken.
Naar een netto positieve bedrijfsvoering
Het concept van netto positief zijn houdt in dat bedrijven meer aan de wereld geven dan ze ervan nemen. Dit is geen utopie, maar een haalbare missie die al door moedige leiders wordt verwezenlijkt. "Netto positief" biedt een duidelijke visie en praktische principes die kunnen bijdragen aan de transformaties die de wereld zo hard nodig heeft. Paul Polman, voormalig CEO van Unilever en grondlegger van de duurzame bedrijfsvoering, neemt je mee in zijn ervaringen en laat zien hoe Unilever is uitgegroeid tot een van de duurzaamste bedrijven ter wereld.
Een boek voor visionaire leiders
Dit boek is niet zomaar een verzameling ideeën, maar een zorgvuldige overweging van de werkelijke wereld van management. Geschreven door Paul Polman en Andrew Winston, twee gerenommeerde experts op het gebied van duurzaamheid, biedt "Netto positief" inspiratie en handvatten voor visionaire leiders die weten dat verandering noodzakelijk is en bereid zijn om het voortouw te nemen. Het boek laat zien dat wanneer toonaangevende CEO's opstaan voor een betere wereld, overheden sneller geneigd zullen zijn om dat voorbeeld te volgen.
Een ketterij voor de gevestigde orde
"Netto positief" zal bij iedereen die vasthoudt aan het dogma van het primaat van de aandeelhouder overkomen als pure ketterij. Maar juist daarom hebben we dit boek nodig. Het is een wake-up call voor degenen die denken dat winstmaximalisatie de enige drijfveer van een bedrijf kan zijn. Arianna Huffington, oprichter van The Huffington Post en Thrive Global, prijst het boek als broodnodig en bewustmakend voor iedereen die klaar is voor een nieuwe visie op ondernemen.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 21,6 x 13,8 x 3,2 cm |
Gewicht | 485 g |
Functies
Select-bezorgopties | , , , , |
Overig
Aantal pagina's | 384 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Illustraties | |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Dec-21 |
Algemeen
EAN | 9789044650488 |
---|